18,016 מכוניות חדשות מתוצרת סין שנמסרו כאן ברבעון הראשון של השנה, ממקמות את סין כמדינה השניה המועדפת על הלקוחות הישראלים לעת עתה, ולא רחוק מדרום קוריאה שמובילה עם 19,548 מסירות. המכוניות המיוצרות ביפן וחביבות הישראלים זה עשרות שנים נמצאות רק במקום השלישי עם 14,324 מסירות. יחד עם זאת, בעידן הגלובליזציה, חשוב לזכור שחלק גדול מהדגמים היפניים והקוריאניים מגיעים אלינו דווקא ממדינות אירופה, ואם היינו מסכמים את המכירות לפי מותגי רכב ולא לפי מדינת הייצור, המספרים היו נראים אחרת לחלוטין.
ובכל זאת, על ההצלחה של חדירת המותגים הסיניים לישראל אי אפשר להתווכח, ומתוך 18 מותגים שמשווקים כאן לעת עתה, רובם רשמו חדירה מוצלחת לשוק וחלקם מדורגים כבר גבוה מאוד בטבלת מסירות הרכב החדש בישראל (BYD במקום החמישי, צ’רי במקום השביעי וג’ילי במקום ה-12).
מסירת הג’ילי ה-10,000 בישראל. צילום: אריאל זנדברג
בתחילת החודש היתה זו ג’ילי הסינית שדיווחה על מסירת הרכב ה-10,000 שלה בישראל, קרוב לחצי שנה מאז שהחלה פעילות בארץ, ובשבוע שעבר היתה זו יבואנית BYD שיצאה בפרסום על הלקוח ה-10,000 שלה בישראל, כחצי שנה בלבד לאחר שהחלה פעילות. השבוע הצטרפה לחגיגת הסיניות המצליחות גם יבואנית צ’רי שיצאה בקמפיין “מעל 10,000 משפחות כבר הפכו את צ’רי לחלק מהמשפחה”, אך כאן מדובר קצת בחגיגות מוקדמות של הלקוח ה-10,000, אשר לפי נתוני משרד הרישוי רחוקות מאוד עדיין מהמציאות. מדוע?
BYD מדווחת על 10,000 מסירות בישראל
אז בואו נעשה קצת סדר: בשעה שיבואנית ג’ילי דיווחה על הלקוח ה-10,000 בישראל ואף טרחה להוציא ידיעה לעיתונות עם תמונת הלקוח המאושר, ב-BYD הסתפקו בציון מודעת פרסומת על “10,000 חלומות, 10,000 חיוכים ו-10,000 מסירות”, אך לא סיפקו תמונה של הלקוח המאושר. לפי נתוני משרד הרישוי, בג’ילי אכן נרשמו כבר 10,184 מסירות בישראל, בעוד שב-BYD נרשמו נכון להבוקר כ-9,950 מסירות. תמונה של הלקוח ה-10,000 ייתכן ונראה בקרוב מאוד…
צ’רי חוגגת 10,000 הזמנות בישראל, אך עדיין לא מסירות.
לעומתן בצ’רי שכבר החלו בחגיגות ה-10,000 לקוחות השבוע, נתוני משרד הרישוי מספרים “רק” על 6,223 מכוניות, כמות ללא ספק מרשימה אך רחוקה מפרסומי היבואן. ההסבר לכך הוא שבשעה שהמתחרות מדווחות על נתוני מסירות, אז בצ’רי התחכמו קצת ובחרו בנתוני הזמנות הכוללים אלפי מכוניות שעתידות להימסר בחודשים הקרובים, תלוי בקצב הגעת האוניות לארץ ובקצב הביטולים שירשמו.
חשוב לציין שאף אחת מהן לא היתה הסינית הראשונה שחצתה את רף ה-10,000 מסירות בארץ, ומי שעשתה זאת היא יבואנית MG – חלוצת הרכבים הסיניים בישראל שמסרה עד כה כ-14,825 מכוניות, אך בתקופה ארוכה משמעותית של קרוב ל-13 שנה, אך מרבית המסירות בוצעו בשנתיים וחצי האחרונות.
ודבר אחרון, אם מותגי הרכב הוותיקים מאירופה ויפן לא יתעוררו בקרוב ויחלו להשיב מלחמה כנגד בריחת הלקוחות למותגי הרכב מסין, סביר להניח שבתוך כמה שנים חלקם עשויים להיעלם משוק הרכב המקומי.
The post גם צ’רי הסינית מדווחת על הצטרפות מהירה למועדון ה-10,000 לקוחות, אבל… appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.