שלוש וחצי שנים לאחר שהושק מותג ג׳ילי בישראל, עם דגם הגיאומטרי C שעשה היסטוריה מקומית והיה לאחד מחלוצי הרכב החשמלי הסיני שנמכר בארץ במספרים משמעותיים, עם נתוני מכירות שהציבו אותו בצמרת מכירות הרכב בישראל ולא רק בקרב הדגמים החשמליים, משיקה יבואנית ג’ילי סוף סוף דגם חדש: ה-EX5, קרוסאובר חשמלי משפחתי מסגמנט ה-C-SUV, שמבקש להמשיך את ההצלחה ואף להרחיב אותה ולמעשה מהווה יורש לגיאומטרי C שבינתיים ימשיך להיות משווק לצידו. לדברי רונן יבלון מנכ״ל גילי בישראל, ״ג׳ילי חוזרת ובגדול״ וצפויה להשיק בארץ מדי חצי שנה רכב חדש.
מאז שנכנסה לשוק המקומי, הספיקה ג’ילי למסור לא פחות מ־19,622 רכבים ובמהלך החודש הנוכחי היא אמורה להגיע לנתון של 20,000 מסירות בישראל, נתון שממקם אותה בצמרת טבלת המכירות של החשמליות בשנים האחרונות. הגיאומטרי C הפך לשם דבר בישראל, אך לאחר יותר מ-3.5 שנים של שיווק, התקשה הדגם לעמוד מול שלל המתחרות החדשות והמודרניות יותר שהגיעו לשוק, ועכשיו מגיע תורו של ה-EX5 לנסות ולכבוש את לב הנהג הישראלי. למרות התחושה של מיצוי החדירה לשוק החשמליות כיום בארץ, לדברי היבואן נכון להיום רק 4.4% מסך הרכבים שנעים על הכביש הינם 100% חשמליים, מה שאומר שפוטנציאל המכירות שלהם עדיין אדיר ורחוק ממיצוי.
ה־EX5 מצטרף לשוק הצפוף והתחרותי של רכבי הפנאי החשמליים, שאמנם סובל מתחילת השנה מירידה בביקוש עקב העלאת המסים על הדגמים החשמליים, אך עדיים נחשב לתוסס ומבוקש. הדגם יתמודד ראש בראש מול שחקנים חזקים כמו BYD אטו 3, צ’רי FX ואחרים, עם עיצוב מודרני ונאה, שגם אם לא משהו ממש מקורי שטרם ראינו, ממדים גדולים יותר עם מרכב באורך של 4.61 מטר, רוחב של 1.9 מטר, גובה של 1.67 מטר ובסיס גלגלים של 275 ס”מ, שיחד עם פלטפורמה ייעודית חשמלית מספק תא נוסעים מרווח יותר ובעיקר לאלו שיושבים מאחור, לצד תא מטען גדול יותר בנפח 461 ליטר. בקיפול המושבים האחוריים, נפח תא המטען עומד אגב על 1,877 ליטר, הנתון הגדול ביותר בקטגוריה.
עיצוב תא הנוסעים כמקובל מהמזרח, עם עיצוב בסגנון נקי הכולל מסך מולטימדיה ״15.4 עם תמיכה מלאה בעברית, השולט על מרבית מערכות הרכב, לצד תצוגה עלית רחבה במיוחד ״13.8 (ברמת הגימור הגבוהה) ולוח מחוונים דיגיטלי ״10.2 הכולל את המידע הנחוץ לנסיעה ולא פחות מ-33 תאי אחסון הפזורים בחלל הרכב. קישוריות לאפל קארפליי תוצע ברבעון השלישי של השנה וקישוריות לאנדרואיד אוטו רק ברעון הראשון של 2026. הדגם ישווק בארץ ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מגרסת הכניסה המיועדת בעיקר לציי רכב ״EX-5 Pro”, האבזור נדיב וכולל ריפודי עור מלאכותי למושבים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, מצלמות 360, משטח טעינה אלחוטי לנייד, שמשות אחוריות מושחרות, תאורת אווירה, כניסה והתנעה ללא מפתח, חישוקי ״18, אפליקציית שליטה טלפונית ועוד, לצד 7 כריות אוויר וחבילת בטיחות מקורית מתקדמת. רמת הגימור הגבוהה יותר ״EX-5 TECH” כוללת גם גג זכוכית פנרומי חשמלי עם וילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי ״19, מערכת שמע משודרגת עם 16 רמקולים, הדום למושבים הקדמיים, פונקציית מסאז׳ למושבים הקדמיים ואפשרות להטיה מלאה של המושבים הקדמיים שיוצרים סוג של מיטה ועוד. לדגם תקינה אירופאית מלאה והוא הספיק גם להיבחן במבחן הריסוק האירופאי, שם זכה לציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.
המפרט הטכני כולל פלטפורמה ייעודית חשמלית הכוללת סוללת 60.2 קוט”ש המשולבת בשלדה ותורמת לקשיחות המרכב ולשיפור מרכז הכובד של הרכב שתורם להתנהגות כביש בטוחה יותר. לדגם מנוע חשמלי המפיק 214 כ”ס ומומנט מרבי של 32.5 קג”מ, המספק תאוצה זריזה של 6.9 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 175 קמ”ש. טווח הנסיעה עומד על 430 ק”מ (410 ק״מ ברמת הגימור הגבוהה) לפי נתוני היצרן, ובחברה מבטיחים שבדומה ליעילות הסוללה של הגיאומטרי C, שנחשבת לאחד הדגמים החשמליים היחידים שמצליחים להתקרב במציאות לנתוני הטווח של היצרן, גם ה-EX-5 מספק טווח נסיעה שקרוב במציאות להצהרת היצרן. מעבר לכך, לדגם תמיכה ב-V2L ובטעינת DC מהירה עד 100 קילוואט.
מחירון ג׳ילי EX-5
מחיר ג’ילי EX5 נקבע על 161,990 שקל לגרסת הכניסה ו- 167,990 שקל לרמת הגימור הגבוהה. האם ה־EX5 הוא יצליח לשחזר את הצלחת קודמו? ימים יגידו, אבל דבר אחד ברור: שוק החשמליות בישראל עומד להפוך לעוד יותר מעניין. הדגם ישווק עם אחריות לסוללה ל-8 שנים או עד 160,000 ק״מ, ואחריות מלאה לרכב ל-6 שנים או עד 150,000 ק״מ, כאשר לסוללה ניתן יהיה להרחיב את האחריות לעד 200,000 ק״מ.
מעוניינים בנסיעת מבחן לדגם וקבלת הצעת מחיר מסודרת הכוללת אפשרויות מימון וטרייד-אין לרכביכם הישן? הכניסו פרטים כאן.
לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם
The post ג’ילי EX5 בישראל: תחרות חדשה בשוק הקרוסאוברים החשמליים appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.