במחיר גבוה מהמצופה: החל שיווק טסלה מודל Y בישראל

שנה לאחר שהחלה שיווק בישראל, מרחיבה טסלה את היצע הדגמים שמשווקים בארץ עם הצטרפותה של טסלה מודל Y שתגיע אלינו היישר ממפעל טסלה החדש  בברלין שהחל לפעול בחודש החולף, ועשויה להיות מנוע צמיחה משמעותי של המותג בארץ, אשר נהנה עד כה ממספר מרשים של 7,753 מסירות מאז החלו להימסר מכוניות ראשונות במרץ 2021. יחד עם זאת, מחיר המודל Y גבוה משמעותית מההערכות הראשוניות שצפו מחיר התחלתי שיחל סביב ה-280 אלף שקל, ומעניין יהיה לראות עד כמה חוזק המותג (ואכן מדובר במותג מאוד חזק) יאפשר שחזור הצלחת המודל 3 בשוק שהשתנה מאוד בשנה החולפת והפך לתחרותי.

המודל Y הינו רכב פנאי משפחתי שישווק בארץ בשלב הראשון בגרסת ה 5 מושבים עם הנעה כפולה כסטנדרט ומבטיח להיות SUV שימושי ומרווח למשפחה, הנהנה מביצועים ספורטיביים, אבזור עשיר ועלויות אחזקה נמוכות.

הדגם ישווק בארץ ב 2 גרסאות לבחירה: מודל Y לונג ריינג’ עם צמד מנועים חשמליים המספקים תאוצה ל- 100 קמ”ש ב 5 שניות, מהירות מרבית של 217 קמ”ש וטווח נסיעה עד 533 ק”מ. באופן מעט מוזר, טסלה הפסיקה לספק נתוני הספק רשמיים של הדגם בארץ ובחו”ל.

טסלה מודל Y

טסלה מודל Y

לצידה תוצע גם המודל Y פרפורמנס הספורטיבית עוד יותר, המאיצה ל- 100 קמ”ש ב 3.7 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 250 קמ”ש ומציעה טווח נסיעה עד 517 ק”מ לפי תקן ה-WLTP.

אבזור צמד הדגמים יכלול כסטנדרט ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, חימום מושבים קדמיים ואחוריים, מסך מרכזי “15, תאורת LED מלאה מבחוץ ומבפנים, חבילת בטיחות אקטיבית מלאה (Autopilot מורחב יוצע כאופציה), חישוקי גלגלים “19 (“21 בפרפורמנס), בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, מצלמות 360 מעלות ועוד.

טסלה מודל Y

מחירון

מחיר טסלה מודל Y יחל ב- 340,074 שקל לגרסת הלונג ריינג’, כאשר מחיר גרסת הפרפורמנס נקבע על 371,946 כולל מיסים ורישוי. אחת הסיבות לתג המחיר הגבוה נוגעת לזה שמחיר הרכב חצה את רף ה-300 אלף שקל, מה שאומר שמעתה הוא כולל גם “מס יוקרה” שהצטרף לחגיגת המסים של המדינה. (לכל מי שעדיין טוען שטסלה הוא לא מותג יוקרה, אז עכשיו יש להם אישור רשמי מהמדינה…).  חשוב לזכור שרק לפני שנה הוצעה טסלה מודל 3 לונג ריינג’ (החולקת עם ה-Y מכלולים רבים) עם תג מחיר התחלתי של 220,051 שקל ומול מחירה הנוכחי שהתעדכן כבר מספר פעמים תידרשו לתוספת של 50,000 שקל. מצד אחד, מדובר עדיין בתמחור שאטרקטיבי מול הדגמים המתחרים בשוק היוקרה, אך האם בעידן בו מוצעים כאן כבר שלל רכבי פנאי חשמליים במחירים תחרותיים מצדיקה למשל המודל Y מחיר כפול משל סקייוול ET5 למשל? ימים יגידו. הפעם לפחות, נדמה שיבואני מותגי היוקרה שמחים לעיין במחירון שהוצמד למודל Y.

אספקות ראשונות של טסלה מודל Y צפויות בספטמבר 2022.

The post במחיר גבוה מהמצופה: החל שיווק טסלה מודל Y בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.