חודש בלבד לאחר שחשפה אאודי את ה-A5 פלאג-אין הייבריד בגרמניה, מתחילה צ’מפיון מוטורס היבואנית בשיווק הדגם החדש בישראל, שמצטרף ל-A5 ספורטבק החדשה שהושקה בארץ לפני כחצי שנה, ויתחרה במכוניות הסדאן היוקרתיות בעלות הנעת PHEV חסכונית וידידותית לסביבה.
דגמי הפלאג-אין של אאודי A5 ישווקו בישראל בשתי גרסאות לבחירה, כאשר שתיהן מצוידות בסוללה בקיבולת של 20.7 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה נדיב על חשמל בלבד והנעה כפולה כסטנדרט. גרסת הבסיס, A5 50 e-hybrid, כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר בשילוב מנוע חשמלי, עם הספק משולב של 299 כ”ס. התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש אורכת 5.9 שניות, טווח הנסיעה החשמלי עומד על עד 103 ק”מ וצריכת הדלק עומדת על עד 47.6 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. הגרסה החזקה יותר, A5 55 e-hybrid, מצוידת אף היא במנוע בנזין 2.0 ליטר, אך עם הספק משולב גבוה יותר של 367 כ”ס. התאוצה ל-100 קמ”ש משתפרת ל-5.1 שניות, עם טווח חשמלי של עד 102 ק”מ, לצד צריכת דלק של עד 45.4 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.
סדרת ה-A5 החדשה מציעה סטנדרט חדש של תאורה דיגיטלית, עם תאורת LED Matrix ואיתות דינמי מלפנים ומאחור כסטנדרט. גרסת 55 e-hybrid כוללת פנסים אחוריים מסוג Digital OLED, עם כ-60 מקטעים המאפשרים תקשורת בין רכבים (Car-to-X) ואזהרות בטיחות בתנועה. בנוסף, הנהג יכול לבחור בין חתימות תאורה ייחודיות מלפנים ומאחור, וליהנות מאפקטים דינמיים בכניסה וביציאה מהרכב.
בתא הנוסעים מציגה ה-A5 החדשה קפיצת מדרגה בעיצוב הפנים, עם תא נוסעים יוקרתי ומתקדם טכנולוגית. סביבת הנהג ממוקדת משתמש וכוללת את מערכת ה-Digital Stage עם שלושה מסכים: לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11.9 אינץ’, מסך מגע ראשי 14.5 אינץ’ ואופציה למסך MMI נוסף בגודל 10.9 אינץ’ עבור הנוסע הקדמי. רמת הגימור של A5 Sedan 50 e-hybrid כוללת כסטנדרט מערכת שמע Audi Sound עם 10 רמקולים, טעינה אלחוטית, הגה ספורט, חלון גג פנורמי, בקרת אקלים תלת-אזורית, מושבים חשמליים עם זיכרונות, חימום קדמי, ריפוד עור משולב, שמשות כהות וחישוקי “18. גרסת 55 e-hybrid מוסיפה חבילת S-line פנימית וחיצונית, מערכת שמע Bang & Olufsen עם 20 רמקולים (כולל רמקולים במשענות הראש), תצוגה עילית, חישוקי “19, קליפרים אדומים, ותאורת Welcome ייחודית.
בתחום הבטיחות, ה-A5 מצוידת במערך מקיף הכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, סיוע ביציאה בטוחה מהרכב, מצלמות היקפיות, מערכת לביצוע חניה אוטומטית ועוד, ולרכב ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק.
מחיר ה-A5 פלאג-אין גבוה ב-86,800 שקל מגרסת הכניסה של ה-A5 בנזין ונקבע על 449,900 שקל לגרסת הכניסה ו-509,000 שקל לרמת הגימור הגבוהה והחזקה יותר.
The post אאודי A5 פלאג-אין הייבריד בישראל: יוקרה, ביצועים ו-100 ק”מ על חשמל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.