15 שנה לאחר שהוצג הדור הראשון של דאצ’יה דאסטר, ו-8 שנים לאחר שהוצג הדור השני של רכב הפנאי שזכה להצלחה מרשימה בעולם עם יותר מ-2.5 מיליון יחידות עד כה שיוצרו, תואר רכב הפנאי הנמכר ביותר ללקוחות פרטיים באירופה מאז 2018, וגם 25 פרסים שהוענקו לדור החדש רק אשתקד באירופה, מתחילה פריסבי היבואנית בשיווק הדאסטר החדש בישראל, שאמור להמשיך את הצלחת קודמיו מהם נמכרו בארץ קרוב ל-14,000 רכבים. הדאסטר החדש מושק בארץ במסגרת חגיגות 10 שנים למותג ה-״לואו קוסט״ בישראל, ולכבוד האירוע הגיע גם שגריר רומניה בישראל לכבד את השקת הדגם.
הדור ה-3 של הדאסטר פותח על פלטפורמת ה-CMF-B העדכנית של קונצרן רנו, המאפשרת גם התקנת מערכות בטיחות מתקדמות ויחידות כח מודרניות יותר, אותה פלטפורמה המשרתת גם למשל את דגמי רנו קליאו, קפצ’ור וארקנה, ניסאן ג’וק ואפילו מיצובישי ASX החדש. הדגם החדש גם מתעדכן בעיצוב חדש לחלוטין ומודרני משמעותית מקודמו, שמשלב היטב בין מראה השטח הקשוח של הדגם לעיצוב ״Cool” יותר גם בתוך העיר. הממדים נותרו דומים לדור היוצא עם מרכב באורך 4.34 מטר, רוחב של 1.81 מטר, גובה של מטר 1.66 מטר ובסיס גלגלים של 265 ס”מ, אך הודות לתכנון חכם יותר, מדובר בתא נוסעים מרווח יותר לחמישה נוסעים, לצד תא מטען שצמח לנפח של 520 ליטר. כחלק משדרוג יכולות השטח, מרווח הגחון צמח ל-21.7 ס״מ, זויות הגישה והנטישה שופרו ולדגמי ה-4X4 גם בורר מצבי נהיגה עם 5 מצבים הכולל תכניות נהיגה ייעודיות לשטח.
לראשונה גם בגרסה היברידית אוטומטית חסכונית
הדאסטר החדש יוצע בארץ ב-3 גרסאות לבחירה: גרסת הכניסה “TCe130” מצוידת במנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, המפיק 130 כ”ס ומצויד במערכת היברידית מתונה 48V אשר יחד עם תיבת 6 הילוכים ידנית והנעה קדמית מציע תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.9 שניות וצריכת דלק של 18.1 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. מעליו יוצע דגם ה-“TCe130 4X4” עם אותו מנוע, אך עם הנעה כפולה. התאוצה ל-100 קמ”ש כאן עומדת על 11 שניות וצריכת הדלק על 16.6 ק”מ לליטר בממוצע. מעליו יוצע הדאסטר בגרסת “Hybrid 140”, הגרסה ההיברידית אוטומטית וחסכונית בדלק שצפויה ככל הנראה להוביל את המכירות בישראל. לדגם מנוע בנזין 1.6 ליטר, 4 צילינדרים וצמד מנועים חשמליים, המפיקים הספק משולב של 140 כ”ס ויחד עם תיבה אוטומטית וסוללת 1.2 קוט”ש מבטיחים תאוצה ב-10.1 שניות ל-100 קמ”ש וצריכת דלק משולבת של 20 ק”מ לליטר בממוצע. גרסאות דיזל לא יוצעו יותר בדגם.
בתא הנוסעים תפגשו איכות הרכבה והנדסת אנוש ששודרגו משמעותית, אך כחלק מהניסיון לשמור על תמחור אטרקטיבי, לרכב שלל משטחי פלסטיק קשיח מהסוג הזול. היצרן מבטיח גם שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים בייצור הדגם, והאבזור כולל גם לוח שעונים דיגיטלי ״7, מסך מולטימדיה ״10 עם תמיכה מלאה בעברית וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. לשמחתנו, קיים גם תפעול נפרד לבקרת האקלים ושלל מתגים פיזיים נוספים שהופכים את תפעול הרכב לידידותי גם עבור לקוחות מבוגרים שאינם מתחברים תמיד לתפעול כל הרכב דרך מסך המגע ולראשונה יוצע הדגם גם עם חבילת מערכות בטיחות מתקדמות ואקטיביות כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התראת שטח מת במראות הצד, 6 כריות אוויר ועוד. הדגם יוצע ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מגרסת הכניסה תקבלו חישוקי ״17 קלים, מולטימדיה ״10, מצלמת רוורס, בקרת שיוט ועוד.
רכב ה-4X4 המשתלם ביותר?
מחיר דאצ׳יה דאסטר החדש יחל מ-139,990 לגרסה הידנית 2X4, החל מ-155,990 שקל לגרסת ה-4X4 הידנית והחל מ-155,990 שקל לגרסה ההיברידית האוטומטית. בדומה לשאר דגמי דאצ׳יה, גם את הדור החדש של הדאסטר תוכלו לרכוש בתנאי ״שלם וצא עם הרכב בתוך שעה״, בזכות שלל דגמים שמוצעים למסירה מיידית באולמות התצוגה. הדגם יוצע עם אחריות ל-3 שנים או עד 100,000 ק״מ. במחירים הנ״ל שמגיעים עד 170,000 שקל בגרסאות המאובזרות, הדאסטר החדש כבר לא ממש רכב ״לואו קוסט״ ומכוון הרבה יותר גבוה, ומעניין יהיה אם יצליח לשמור על מכירותיו ואולי יעלה בשל השדרוג המשמעותי וההצעה התחרותית מול המתחרים, או דווקא ירד בשל איבוד קהל שחיפש בעיקר פתרון תחבורה זול יותר יותר.
- מעוניינים בנסיעת מבחן לדאסטר החדש? השאירו פרטים כאן
לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם
The post ״זו דאצ׳יה אחרת, והיא מכוונת גבוה״: דאצ׳יה דאסטר החדש בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.