8 שנים לאחר שהוצג הדור הראשון של סקודה קודיאק, ולאחר 866,000 רכבים שנמכרו ברחבי העולם, מהם 25,000 יחידות בישראל שהפכו אותו לאחד מדגמי הפנאי 7 מושבים המבוקשים בארץ הן כחדש והן כמשומש, השיקה הבוקר צ’מפיון מוטורס היבואנית את הדור החדש של הקודיאק, שיתחרה כאן כמו בעבר בדגמים כמו מיצובישי אאוטלנדר, צ’רי טיגו 8 וגם ב-KGM רקסטון החדש שנכנס לאחרונה לקטגוריה בגרסת הנעה אחורית מוזלת. מאז תחילת 2024 רושמת סקודה צמיחה מרשימה של 32% במסירות בישראל, ומקום הרביעי והמכובד בטבלת המסירות.
הדור השני של הקודיאק אולי נראה במבט הראשון כמו הדור היוצא שעבר רק מתיחת פנים מקיפה, אולם ככל שמתעמקים בדגם מגלים עיצוב שונה, אם כי מעט שמרני לטעמנו וקצת חסר ניצוץ של חדשנות. היצרן מתרץ זאת אגב בביצועי המכירות המצוינים של הדגם, גם כאשר הוא היה כבר וותיק בשוק, ועם ההצלחה לא מתווכחים, כך שאין טעם לתקן את מה שעובד היטב , אלא רק להעביר שדרוג משמעותי. הממדים החיצוניים כמעט ולא השתנו עם מרכב באורך 4.76 מטר (6+ס”מ), רוחב של 1.86 מטר וגובה של 1.66 מטר. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי ונמתח על 279 ס”מ, והספסל האחורי נע על מסילה לטובת הגדלת המרווח לנוסעים בשורת המושבים השלישית בעת הצורך. בניצול כל 7 המושבים, נפח תא המטען נותר נדיב ועומד על 340 ליטר, תוספת של 107 ליטר מול הדור היוצא.
שיפור משמעותי יותר רושם תא הנוסעים שהפך למעוצב ואיכותי יותר, בסגנון שמזכיר אפילו דגמי פרמיום, עם אופציה לשילובי צבעים נאים ודיפוני אריגים שתורמים לתא נוסעים נעים יותר ופחות באווירה פלסטיקית כפי שהיה בדגם היוצא. כבר מגרסת הכניסה מצויד הדגם בלוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית, מסך מולטימדיה “13 שמציע קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי (גם אלחוטית), וכחלק משמירה על הנדסת אנוש טובה ותפעול ידידותי, יש גם פאנל בקרת אקלים עם תצוגות חכמות המאפשרות שליטה מהירה יותר על בקרת האקלים, הרדיו, בורר מצבי הנהיגה ועוד. גם ידית ההילוכים האלקטרונית עברה למיקום נח יותר מאחורי ההגה, וכרגיל בסקודה, תמצאו שלל תאי אחסון ופטנטים שימושיים.
יחידות כח
הדגם ישווק בארץ ב-2 גרסאות הנעה לבחירה: בנזין 1.5 ליטר טורבו, הכוללת את יחידת הכח המוכרת של היצרן בתוספת מערכת היברידית קלה. הספק המנוע עומד על 150 כ”ס ו-25.5 קג”מ, ויחד עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, מציעה המכונית תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.9 שניות, מהירות מרבית של 207 קמ”ש וצריכת דלק של 15.5 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. לצידו יוצע הרכב גם בגרסת טורבו-דיזל 2.0 ליטר עם הנעה קדמית או כפולה לבחירה ועם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. גרסת ה-2X4 מציעה הספק של 150 כ”ס, תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.8 שניות, מהירות מרבית של 203 קמ”ש וצריכת דלק של 18.1 ק”מ לליטר בממוצע, בעוד גרסת ה-4X4 מציעה הספק של 193 כ”ס, תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8 שניות, מהירות מרבית של 217 קמ”ש וצריכת דלק של 16.1 ק”מ לליטר בממוצע. גרסת הפלאג-אין הייבריד החדשה המבטיחה טווח נסיעה חשמלי של קצת יותר מ-100 ק”מ, לא צפויה להגיע לארץ בשלב הנוכחי, הן בשל תקנות המיסוי שמפלות אותה לרעה כעת והן בשל ציודה בחמישה מושבים בלבד.
אבזור
עם השקת הדגם החדש, מתבטלת גרסת הכניסה “ביזנס” והדגם יוצע בשלב הראשון רק ברמת גימור אחת וגבוהה יחסית ״Advance״, הכוללת חישוקי “17 קלים, שמשות אחוריות מושחרות, תאורה קדמית ואחורית מסוג LED, קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח מארבעת הדלתות, חיישני חניה היקפיים מקוריים, מצלמת רוורס, גג זכוכית פנורמי חשמלי עם וילון חשמלי ועוד, ובתא הנוסעים לוח מחוונים דיגיטלי ״10.25, מולטימדיה עם מסך “13, בקרת אקלים עם 3 אזורים ופתחי מיזוג אחוריים, חימום מושבים קדמיים, יציאות USB TYPE-C מלפנים ומאחור, משטח טעינה אלחוטי כפול לניידיים, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה ועוד.
בטיחות
המפרט הבטיחותי כולל: בלימה אוטומטית כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב ב”שטח מת” כולל מערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד, התרעה על פתיחת דלת לא בטוחה, בלימה בזיהוי תנועה חוצה בנסיעה לאחור, זיהוי תמרורי מהירות, 7 כריות אוויר ועוד, והדגם הספיק לזכות לאחרונה בציון מירבי של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
מחירים
מחיר סקודה קודיאק החדש מתייקר ויחל מ-214,990 שקל לגרסת הבנזין, כ- 246,490 שקל לגרסת הדיזל ו-269,490 שקל לגרסת הדיזל 4X4. בסגרת השקת הדגם יקבלו הלקוחות פנסי מטריקס לד מתקדמים במתנה.
The post ״בואו לגלות״: סקודה קודיאק 2024 החדש בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.