תם עידן הברושורים? פורד מפסיקה הדפסת קטלוגים לרכב חדש

יצרנית הרכב פורד עוברת לעידן חדש וידידותי יותר לסביבה, עם הפסקת הדפסת קטלוגי הרכב החדש (ברושורים) ומעבר לפרסום המידע ישירות באתרי היבואנים בלבד באופן דיגיטלי. לצד הבשורה החיובית לסביבה שתתבטא בהפחתה משמעותית בצריכת נייר ובעקיפין כריתת עצים, מדובר גם במהלך שיחסוך כסף רב לענקית הרכב העולמית.

בפורד מציינים אגב שלא רק שיקולי חיסכון בעלות הדפסת הקטלוגים הנאמדת במיליוני עותקים בשנה הובילה להחלטה, אלא גם משבר השבבים העולמי. אם תשאלו מה הקשר בין השבבים להדפסת העלונים, אז בפורד יספרו לכם שהמחסור החמור בשבבים מוביל לקיצוץ במפרט הדגמים (לדוגמה: וויתור על מערכות בטיחות שונות, צמצום חיישנים, אביזרי נוחות וכו’), מה שגרם להם למשל לתביעות שונות בשנה האחרונה בשל אי התאמה בין מפרט הרכב המודפס לרכבים שקיבלו הלקוחות בפועל. כך למשל שגיאות בחוברות מודפסות של המוסטנג מאך 1 החשמלית הובילו לקנסות כבדים ולתשלומים של למעלה מ-3 מיליון דולר מפורד בשנה שעברה באוסטרליה. בנוסף, הצטרכה החברה לא פחות מ-4 פעמים לשנות את מפרט הקטלוגים במהלך שנה אחת, מה שגרם לה לבזבוז אדיר נוסף של כסף בעלויות ההדפסה וההפצה. 

למעשה כבר ב-2017 היו לפורד תוכניות לבטל את העלונים המודפסים. פורד קנדה, למשל, אמרה כי ביטול הדפסת 800,000 חוברות מדי שנה לדגמי פורד ולינקולן תחסוך 245 טון עצים בשנה.

חשוב להדגיש שמשבר השבבים משפיע על כל יצרני הרכב וגם בארץ הרבה יבואנית קיצצו מפרטים של מכוניות שונות בשל היעדר רכיבים.

עד כמה זה משנה לנו הלקוחות? האמת שבשנים האחרונות מרבית הלקוחות אכן מסתפקים בעיון במפרטי הרכב השונים באתרי היבואנים והיום יש הרבה פחות חשיבות לאסוף קטלוג רכב מודפס ולקחת אותו הביתה להשוואה עם קטלוגים של יצרני רכב אחרים. לדעתנו, מדובר אכן בצעד מבורך עבור הסביבה.

המהלך החדש של פורד החל במדינות ראשונות כבר מה-1 ביולי השנה, ואמור להתרחב בהדרגה לכל העולם. ככל הנראה, מדובר ביצרנית הרכב הראשונה שמחליטה לוותר על הקטלוגים ההיסטוריים שפעם היו חלק בלתי נפרד ברכישת רכב חדש, ונראה שגם יצרנים נוספים ילכו בעקבותיה.

בטסלה אגב הלכו אפילו צעד אחד קדימה: לא רק שהחברה לא הדפיסה מעולם קטלוגים לרשות הלקוחות, אלא גם שבאתרי היצרן לא מופיעים כלל מפרטי הרכב אלא רק דגשים עיקריים. במהלך זה, הם לא רק חוסכים זמן ומשאבים בעדכוני המפרטים שמשתנים ללא הרף, אלא גם נמנעים מתביעות לקוחות עקב חוסר התאמה בין מפרט הרכב לדגם שקיבלו במציאות… 

The post תם עידן הברושורים? פורד מפסיקה הדפסת קטלוגים לרכב חדש appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.