בדיוק בשבוע בו הוצג הדור החדש של פולאריס RZR, חלוץ קטגוריית ה-SBS בעולם, משיקה גם עופר אבניר את מתחרהו הישיר בעולם, עם התחלת שיווקו של הדור החדש של הקאן אם מאבריק R, המבטיח גם הוא רף חדש של ביצועים בשטח, עם המנוע החזק ביותר, לצד שלל שדרוגים וטכנולוגיית קצה. חבל רק שהמחיר מזנק וקובע גם הוא רף חדש, שמשאיר אותו לבעלי יכולת בלבד.
ה- Maverick R החדש, עוצב במטרה לאתגר את הסטטוס קוו ולפרוץ את גבולות הביצועים. הכלי פותח מתוך תפיסה ממוקדת רוכב והוא מתהדר במנוע מוביל בתעשייה המפיק 240 כ”ס, הנעה בעלת מצמד כפול (DCT), מהלך מתלה ללא מתחרים ומפרט טכנולוגי עשיר שמעלה את חווית הרוכב לשלב הבא לדברי היבואן.
הדגם מצויד במנוע Rotax בנפח 999 סמ”ק, בעל מגדש טורבו, 3 צילינדרים, 4 פעימות והזרקת דלק, המעביר את הכוח אל הקרקע מהר יותר וביעילות גבוהה יותר מאי פעם ועושה שימוש במנוע השטח הראשון של Rotax עם 7 הילוכים (DCT) – אוטומטי עם אפשרות להעברה ידנית באמצעות ידית הילוכים.
באמצעות מחקר ופיתוח מבוססי-מרוצים, Maverick R עושה שימוש במבנה יניקת אוויר אופטימלי לתחזוקה נוחה וביצועים גבוהים. זוג מזרקי דלק מזינים את הצילינדרים כשווסת שחרור הלחץ (wastegate) – הראשון בתעשייה עם בקרה אלקטרונית, מווסת את לחץ הדחיפה של מגדש הטורבו ומביא את הביצועים לרמה הגבוהה ביותר בכל ערכי הסל”ד, בכל תנאי הדרך. כדי לתמוך במנוע החזק, מצויד הכלי בשילדת צינורת פלדה דו מפלסית חזקה בתצורת V וכלוב לחיזוק והעצמת הביצועים. מבנה השלדה החדש מפחית משמעותית מהלחץ על החיבורים המוברגים, כולל רכיבי המתלים הקדמי והאחורי המצוידים בבושינגים עם הדבקה כפולה לחווית רכיבה שקטה וחלקה.
רוחב הכלי הגדול בקטגוריה ועומד על 77 אינץ’ ובסיס הגלגלים נמתח ל-108 אינץ’ להגברת היציבות. בסעיף המתלים תפגשו מפרט הכולל מהלך של 25 אינץ’ מלפנים, 26 אינץ’ מאחור ומרווח גחון של 17 אינץ’. תצורת מתלי האלומיניום הייחודית מפחיתה גם היא לחץ מהרכיבים ומספקת ספיגת זעזועים מצוינת, קשיחות מומנט מועצמת ויציבות ושליטה גבוהות יותר. חבילת המתלים החדשה מתוצרת FOX, מציעה יותר מ-200 כוונוני מתלים בשניה בזמן אמת, הניתנים לשינוי מרך לקשה בפחות ממאתיים מאיות השניה, חבילת המתלים מספקת ביטחון בכל בלימה, האצה, או פניה.
כוח הבלימה של המאבריק R מגיע מדיסקים קדמיים בקוטר 265 מ”מ המוחזקים על ידי קליפרים הידראולים תלת-בוכנתיים 32 מ”מ, ודיסקים אחוריים בקוטר 255 מ”מ, המוחזקים על ידי קליפרים הידראוליים דו-בוכנתיים 30 מ”מ.
הכלי מעביר את הכוח לקרקע עם צמיגי Tenacity XNR ITP בקוטר 32 אינץ’ (32x10Rx16) המורכבים על גלגלי בידלוק מאלומיניום בקוטר 16 אינץ’. הגלגלים המוצקים מגיעים, לראשונה בתחום, עם תבנית 6 ברגים 139.7 מ”מ שהיא סטנדרט בעולם המירוצים והכרחית לשליטה בכוח ובמומנט הגבוהים של המערכת החדשה ובנויים לספוג חבטות מתוואי השטח האכזרי ביותר.
לראשונה ברכבי השטח של Can-Am, Maverick R מגיע עם מסך מגע חדש בגודל 10.25 אינץ’ המציע ממשק משתמש אינטואיטיבי עם מידע לגבי ביצועי הרכב, נתוני הרכיבה, ניווט באמצעות אפליקציית BRP GO!, מוסיקה, חיבור לטלפון, ומצלמות קדמית ואחורית.
מחיר ה- Can-Am Maverick R XRS בישראל יעמוד על מחיר של 359,950 ₪ בעוד מחיר דגם Maverick R XRS Smart SHOX יעמוד על 369,950 ₪. למזמינים בתקופת ההשקה יינתנו מסלולי הטבה ייחודים ומגוונים בשווי כספי. שני הדגמים יוצעו עם חבילת אביזרים עשירה ומקיפה כסטנדרט בשווי 45,000 ₪, הכוללת בין היתר מערכת שמע גג יוקרתית של חברת JL שפותחה ותוכננה במיוחד עבור כלים אלו להעצמת חווית הרכיבה.
The post שובר את חוקי המשחק (והמחיר…): קאן אם מאבריק R החדש בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.