חשמלית שלישית לפולקסווגן בישראל. אחרי צמד רכבי הפנאי ID.4 וגרסת “הקופה” שלו ID.5, משיקה צ’מפיון מוטורס את ה-ID.7, ספינת הדגל החשמלית של היצרן ומכונית הסדאן החשמלית הראשונה שלו, שהוצגה לפני כשנה וחצי בעולם ומגיעה לארץ באיחור ניכר וכרגיל בדגמי החשמליות של היצרן. הפעם, לא מדובר במתחרה נוספת לטסלה מודל 3, אלא במכונית סאלון חשמלית וגדולה יותר שתתחרה בארץ בדגמים כמו BYD האן וזיקר 001, וגם עשויה להוות תחליף מוזל לדגמי יוקרה כמו מרצדס EQE וב.מ.וו i5, כרכב סאלון איכותי ומפנק, אך ללא הלוגו היוקרתי בחזית.
ה-ID.7 פותחה על הפלטפורמה החשמלית MEB המשרתת גם את דגמי הפנאי החשמליים של היצרן, וכוללת מרכב בתצורת פאסטבק אווירודינמי להפליא (מקדם גרר של 0.23) ועיצוב מרשים בסגנון דמוי קופה. מדובר גם בחשמלית הגדולה ביותר של היצרן עם ממדים המאפיינים יותר את קטגוריית מכוניות הסאלון, עם מרכב באורך של 4.96 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.54 מטר ובסיס גלגלים של 297 ס”מ, אשר יחד עם פלטפורמה חשמלית מספקים מרחב נדיב במיוחד לחמישה נוסעים, לצד דלת חמישית ושימושית לתא המטען שמציע נפח של 532 ליטר.
בתא הנוסעים מציעה המכונית עיצוב נקי וכמעט נטול מתגים, כאשר לרשותו של הנהג עומד לוח שעונים דיגיטלי קטנטן המספק רק את הנתונים החיוניים ביותר לנהיגה וידית הילוכים אלקטרונית מאחורי ההגה, כאשר תפעול רוב מערכות הרכב נעשה דרך מסך מולטימדיה “15, מתגים על ההגה או תפעול קולי נרחב. גם פתחי המיזוג מתכווננים דרך המסך המרכזי. הדגם ישווק ב-3 רמות גימור כאשר גרסת הכניסה “Pro” כוללת תאורת LED היקפית, חישוקי “19, שמשות אחוריות מושחרות, תצוגה עילית עם מציאות רבודה, דלת תא מטען חשמלית, חיישני חניה ומצלמות 360 מעלות, מערכת לביצוע חניות אוטומטיות, בקרת אקלים עם 3 אזורים, תאורת אווירה עשירה, ריפוד עור מלאכותי למושבים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, חימום הגה, משטח טעינה אלחוטי לנייד, קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (גם אלחוטית), כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי ועוד. רמת הגימור השניה “Pro S” כוללת גם מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים, מערכת שמע מתוצרת Harman Kardon, גג זכוכית פנורמי חכם (משנה גוון בלחיצת כפתור), חישוקי סגסוגת קלה בקוטר “20 ומתלים אדפטיביים. גרסת ה- GTX מוסיפה חבילת השחרה חיצונית, עיצוב פנימי וחיצוני ייחודי ל-GTX וחישוקי “20 מושחרים. אבזור הבטיחות כולל את שלל מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק בתוספת מערכת Travel Assist העדכנית ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
הדגם ישווק ב-2 גרסאות הנעה: הראשונה מצוידת בהנעה אחורית וכוללת מנוע חשמלי המפיק 286 כ”ס, המאפשר תאוצה ל-100 קמ”ש ב-6.5 שניות, לצד מהירות מרבית של 180 קמ”ש. יחד עם סוללת 82 קוט”ש מבטיח הדגם טווח נסיעה מרשים עד 609 ק”מ לפי נתוני היצרן, לצד תמיכה בטעינה מהירה עד 175 קילוואט, המאפשרת לפחות באופן תיאורטי טעינת עד 204 ק”מ ב-10 דקות. גרסת ה-PRO S כוללת סוללת 91 קוט”ש המציעה טווח נסיעה עד 651 ק”מ. מעליה תוצע הגרסה הספורטיבית עם הסוללה הגדולה יותר, ה-GTX המצוידת בשני מנועים והנעה כפולה המפיקים הספק משולב של 340 כ”ס ומומנט של 57 קג”מ, המספקים האצה ל-100 קמ”ש ב-5.4 שניות וטווח נסיעה עד 542 ק”מ.
מחיר פולקסווגן ID.7 נקבע על 319,900 שקל לגרסת הכניסה, כ-354,900 שקל לרמת הגימור Pro S ו-399,900 שקל לרמת הגימור GTX.
The post עם טווח נסיעה עד 651 ק”מ: פולקסווגן ID.7 בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.