שנה ותשעה חודשים לאחר שנכנסה מטרו מוטור, היבואנית הגדולה בישראל בשוק הדו-גלגלי גם לענף המכוניות, עם התחלת שיווק מותג הרכב החשמלי מסין ליפמוטור, מאבדת היבואנית את הזיכיון לשיווק המותג בארץ, לא בשל ביצועי החברה, אלא בשל מהלך עולמי חדש, בו רכש לפני מספר חודשים קונצרן הרכב סטלנטיס 21% ממניות ליפמוטור הסינית בהשקעה אדירה של 1.5 מיליארד אירו, במהלך שבו הצהירה סטלנטיס על שיווק דגמי ליפמוטור באירופה ע”י סוכני החברה.
במקרה שלנו, סטלנטיס הצטרכה להחליט מי ישווק את הליפ בישראל, קבוצת לובינסקי המשווקת חלק ממותגי סטלנטיס (פיג’ו, סיטרואן, DS ואופל), או חברת סמלת המשווקת גם היא בארץ מותגי סטלנטיס (פיאט, אבארט, אלפא רומיאו, ג’יפ וקרייזלר) אשר זכתה בזיכיון השיווק המקומי. ליפמוטור היא אחת מעשרות יצרני רכב סיניים אשר הסתערו על העולם החשמלי, אך מדובר באחד היצרנים הקטנים יותר, אך כזה שצומח בעקביות. במחצית הראשונה של השנה נמסרו בעולם למעלה מ 86,000 כלי רכב, בהשוואה ל-144,000 מסירות בכל שנת 2023, וכחלק מהאסטרטגיה החדשה לחדור לאירופה, שם החל לפעול בימים אלו מפעל הרכבה ראשון בפולין, מקווה היצרנית להגדיל משמעותית את מכירותיה בעולם.
סמלת תייבא בשלב הראשון לארץ את הליפ T03 וליפ C10, שישווקו בפריסה ארצית עם הבטחה למחירים נגישים. הדגמים צפויים להגיע לישראל ברבעון הרביעי של 2024. במהלך שלוש השנים הקרובות צפויים להיות מושקים 4 דגמים נוספים, חלקם יגיעו עם טכנולוגיה היברידית REEV המבטיחה טווח חשמלי ארוך בשילוב עם מנוע בעירה.
אחד החידושים המשמעותיים בשיווק הליפמוטור T03 יהיה הגעתו של הדגם המחודש לארץ בתקינה אירופאית מלאה, בו הוא התעדכן במפרט בטיחות משודרג משמעותית הכולל 7 כריות אוויר ומערכות בטיחות אקטיביות מקוריות (בניגוד לצמד כריות אוויר וללא מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות כיום). בכך מתנער ה-T03 מנקודת התורפה העיקרית שלו בשיווק בארץ, שזכה להצלחה בינונית בלבד בעיקר בשל מפרט הבטיחות הדליל, שגובה גם במחיר גבוה מהצפוי (99,900 שקל). נותר לקוות שבסמלת יבחרו לשמור על תמחור תחרותי לדגם, שכן כל התייקרות עשויה לפגוע שוב בחדירת הדגם לארץ. בימים בהם שוק מכוניות המיני הצטמצמם ל-2 דגמי בנזין בלבד, עשויה סמלת בתמחור נכון של ה-T03 לייצר כאן להיט מכירות חדש בקטגוריית המיני.
לצידה של המכונית, יחל ברבעון האחרון של השנה היבוא של ה-C10 – קרוסאובר חשמלי משפחתי המבוסס על פלטפורמת LEAP 3.0 מפיתוח עצמי, וכולל סוללות המחוברות ישירות לשלדה (CTC). הרכב ישווק עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 218 כ”ס ומומנט מרבי של 32.6 קג”מ וסוללה בקיבולת של 70kWh המבטיחה טווח נסיעה של כ-420 ק”מ בתקן WLTP . הדגם החדש עומד בתקנות המחמירות ביותר של GSR2 , עם שלל מערכות בטיחות אקטיביות המבוססות על חיישן LIDAR כסטנדרט.
לדברי שי פלדמן, מנכ”ל סמלת: “אנו גאים על הזכייה בזיכיון ייבוא רכבי ליפמוטור בישראל, שכן זהו צעד משמעותי וחשוב בכניסתנו לסגמנט הרכב המשפחתי החשמלי. סמלת תחל בקרוב בשיווק המותג LEAP בישראל ואנו צופים אלפי מכירות למותג כבר בשנה הבאה”.
השאלה היחידה שנשאלת היא, מה עם התחרות? עם קבלת הזיכיון של ליפמוטור, מחזיקה סמלת כבר בלא פחות מ-16 מותגי רכב אותם היא משווקת בישראל, הכוללים את דגמי פיאט, אבארט, אלפא רומיאו, ג’יפ, קרייזלר, סובארו, ג’יפ, קרייזלר, פרארי, מזראטי, ראם, פיאט מסחריות, איווקו, WEY והונגצ’י.
The post עכשיו זה רשמי: שיווק ליפמוטור עוברת לסמלת עוד השנה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.