הסיפור של טסלה שנוסדה ב-2003 היה קרוב מספר פעמים להסתיים עוד בטרם החל. זה לא סוד ששוק הרכב העולמי נשלט על ידי מספר מצומצם של תאגידים. נדיר ששחקן חדש מצליח לשרוד (השחקן החדש האחרון בארה”ב היה קרייזלר ב-1925 וחברות הרכב היחידות שלא פשטו רגל בארה”ב הן פורד וטסלה), לא כל שכן לפרוץ קדימה ולהשיג נתח שוק משמעותי בפרק זמן קצר ועם קצב עליה מרשים במכירות. טסלה הצליחה לאתגר את היצרניות הוותיקות ולהפוך את הרכב החשמלי מרעיון חצי אפוי לעתיד של התחבורה האישית ולחולל מהפכה גדולה בעולם הרכב הפרטי. ב-2021 טסלה זוהתה כמותג הצומח ביותר בעולם. מודל 3 היה הרכב החשמלי הראשון שעבר את קו מיליון המכירות ואת השנה החולפת סיימה החברה עם קרוב ל-3 מיליון רכבים שנמכרו בעולם.
במשך רוב השנה האחרונה כשמניות אחרות קרסו, נראה שטסלה מתריסה מול כוחות השוק, לפחות עד החודש האחרון בו נחתך שווי הבורסה שלה באופן דרסטי.
לאור הרכישה של טוויטר והעניין הרב באילון מאסק הספר שופך לא מעט אור על מאסק החזון וסגנון הניהול שלו. כשהמשקיעה הראשית בטסלה רצתה שטסלה תהפוך לספקית של חברות רכב אחרות – הימור יותר בטוח מהחזון של מאסק להפוך לג’נרל מוטורס הבאה, הם ניסו להביא את טסלה לפשיטת רגל בכדי להשתלט על העסק. מאסק לא היסס להניח את הונו האישי על הכף כדי להזרים מזומנים לקופת החברה הריקה. בשלב מסוים טסלה כמעט ונכנסה לתיק הגירושים של מאסק (שאגב אמר לאישתו שאם הייתה עובדת שלו הוא היה מפטר אותה).
עוד דמות חשובה בספר היא המנכ”ל המייסד מרטין אברהרד, זה שגייס את מאסק כמשקיע ושבסופו של דבר מאסק עשה לו את מה שעשו לו ב”פייפאל”. דמות נוספת היא סטרובל המייסד השותף ומי שמצא את הפיתרון לבעיית הסוללה ברכב. החשש הגדול היה שסוללות הליתיום-יון יתחממו יתר על המידה. גם לאחר שנמצא פיתרון אלגנטי לפיזור החום, היתה משימה קשה למצוא ספק לסוללות וסטרובל היה בסבב קשרים ונסיעות לאסיה שהגיעו למבוי סתום. נשיא חטיבת הסוללות בפנסוניק שלח מכתב שאמר שהחברה לעולם לא תמכור לטסלה סוללות, והורה לטסלה להפסיק לבקש.
מחיר הספר (בהוצאת מטר) עומד על 118 שקל, וכעת מוצע במבצע של 89 שקלים בלבד לרכישה כאן
The post ספר חדש: “משחקי כוח” – סיפורה של טסלה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.