בתמונה הראשית: פרסומת חדשה מהשבוע בסין: “תיהנו מה-SUV הגרמני הגדול במחיר החדש של 174,900 יואן (הנחה של $5,800)
יוקר המחיה הינו נושא שאינו יורד מהכותרות בחודשים האחרונים ומשפיע על כל אחד ואחת מאיתנו בחיי היום יום. יחד עם זאת, כאשר זה מגיע לענף הרכב, נדמה שמרבית הצרכנים בישראל סובלים מתרבות צרכנית גרועה המתבטאת בזה שאינם מסוגלים לדחות סיפוקים ומוכנים לשלם כמעט כל סכום עבור הזכות לרכוש רכב חדש, גם אם מחיריו בארץ לעתים מופקעים.
תראו למשל איזו מלחמת מחירים מתקיימת כיום בשוק הרכבים החשמליים בסין: הורדת המחירים העולמית של טסלה בחודש ינואר 2023, שתורגמה לירידת מחירים בשיעור של 6% ו- 13.5% במחירי המודל 3 והמודל Y בסין, הקפיצה בין לילה את מכירות הדגמים אך גם הציתה מלחמת מחירים כוללת בשוק הסיני שממנה נהנים כמובן הצרכנים.
שבוע אחד בלבד לאחר מכן, הודיעה פורד על הפחתת מחירי המוסטאנג מאך E ב-$5,700. זמן קצר לאחר מכן היתה זו גם טויוטה שהצניחה את מחיר גרסת הכניסה של ה-bZ4X ב-$4,300 וקיבעה אותו על סכום התחלתי של $25,000. במהלך חודש פברואר הצטרפה גם BYD למלחמת המחירים והודיעה על הפחתות מחיר לדגמים שונים עד $2,800. בהמשך הצטרפה גם BMW למאבק על כיסם של הלקוחות, במהלך שאמנם אינו היה רשמי של היצרן, אלא בוצע ע”י מפיצים שלו בסין שהפחיתו את מחירי ה-i3 החשמלית בעד $14,000. מאז ועד סוף השבוע האחרון נרשמו כבר הפחתות מחירים בדגמי החשמליות של יותר מ-30 מותגי רכב בסין עם היקף הוזלות שנע עד $15,000.
מלחמת המחירים בשוק החשמליות בסין קיבלה דחיפה משמעותית בסוף השבוע האחרון, כאשר פולקסווגן הצטרפה למאבק והודיעה על הפחתת מחירי ה-ID.4 בלא פחות מ-19% באמצעות שיתוף הפעולה שלה עם היצרן המקומי FAW-VW, שתורגמה להנחה של $5,800. מיד לאחר מכן הודיעה גם השותפות השניה של פולקסווגן בסין (SAIC-VW) על הפחתת מחירי ה-ID.4 Crozz שמחיריהם יחלו מעתה ב-$25,000. מדובר כמובן במהלך שגובה ע”י פולקסווגן העולמית, כאשר השוק הסיני הפך להיות החשוב ביותר עבורה בעולם, עם מכירה של 3.18 מיליון מכוניות אשתקד מתוך 8.3 מיליון מכוניות שמכרה פולקסווגן בכל העולם. חשוב להדגיש שהפחתת המחירים לא מגיעה בעקבות ירידת מכירות פולקסווגן בסין, וסדרת ה-ID החשמלית שלה נהנתה מזינוק של 44% במכירות.
מבחינה היסטורית, יצרניות רכב זרות לא הורשו להיכנס לשוק הרכב הסיני באופן עצמאי ונאלצו להקים מיזם משותף 50:50 עם יצרנית רכב סינית. ל-VW יש שני שיתופי פעולה כאלו בסין עם SAIC ו-FAW. התחרות על ליבו של הצרכן לא עצרה רק בהוזלת המחירים של דגמי פולקסווגן בסוף השבוע האחרון, אלא גם בהטבות שונות שמעניקה פולקסווגן ללקוחות. SAIC-VW הכריזה שהלקוחות ייהנו גם מהטבות נוספות בשווי של עד 10,000 יואן, כאשר FAW-VW מציעה ערכת קמפינג בחינם בשווי 4,900 יואן.
האם יש סיכוי שמלחמת מחירים כזאת תתרחש גם בארץ? לצערי הרב, התרבות הצרכנית שלנו כ”כ גרועה ובמקרה הטוב הפחתת המחירים החדה של טסלה רק עצרה את עליית המחירים הבלתי נגמרת של המתחרות. כל עוד ולא יצטברו כאן מלאים ואנשים ימשיכו לשלם כל סכום שהיבואנים ידרשו, גם עצירת עליית המחירים תהיה כנראה רק זמנית.
The post מתי אצלנו? מלחמת המחירים בשוק המכוניות החשמליות בסין מחריפה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.