חברת כלמוביל ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים בת״א, בה הציגה את נבחרת החשמליות המסחריות של מרצדס, בעזרתה מאמינה שתבצע מהפכה חשמלית בשוק רכבי העבודה. לדברי ניר דקל, סמנכ”ל יחידת רכבי עבודה לעסקים, מדי שנה נמכרים בישראל סביב ה-30,000 רכבי עבודה (מכל הסוגים) וחברות שלא יתכננו כבר עכשיו מעבר לרכבי עבודה חשמליים, יפסידו הרבה כסף, משום שהיצע הדגמים החשמליים של החברה בארץ, המתחיל בוואנים קומפקטיים וממשיך עד משאיות כבדות, מציע כיום כבר טווחי נסיעה שמתאימים למרבית המשימות, תשתיות טעינה נרחבות ותמחור שהופך אותם לעסקה כלכלית כדאית. הדגמים החדשים מצטרפים למהלך בו החלה היבואנית בשיווק משאיות כבדות וידידותיות לסביבה המונעות במימן, כאשר 3 משאיות כאלו כבר נעות על הכבישים ומפגינות כבר אמינות ושביעות רצון גבוהים מצד הלקוחות.
בחברה הציגו הבוקר את נבחרת רכבי העבודה החשמליים שלה, הכוללת 5 רכבים לקטגוריות הפופולריות בשוק העבודה. גרסת הכניסה לעולם המסחרי החשמלי מתחילה עם מרצדס e-Vito, מסחרית בגודל בינוני המציעה טווח של עד 262 ק”מ, הספק מנוע חשמלי של 115 כ”ס (85kW), סוללת 60 kWh, טעינת AC 5.5 שעות ו-DC עד ל-80% ב-40 דקות. מעליה יוצע דגם ה-eSprinter, וואן גדול יותר בגרסת 4.25 טון בעל טווח של עד 360 ק”מ, סוללת 113 kWh, טעינת AC בין 12 ל-13 שעות ו-DC עד 80% ב-42 דקות בלבד. ה-eSprinter נוח לפריקה כך שהוא מתאים הן למשימות הפצה, שליחויות והן לשירות טכנאי, או כל עסק שצריך להגיע ללקוחות בעיר.
בחטיבת המשאיות הציגה החברה את ה-ה-eActros עם שני דגמי משאיות כבדות – אקטרוס 400 בעלת טווח של עד 400 ק”מ ושני מנועים חשמליים המספקים 544 כ”ס. הדגמים מתאימים לעסקים עם קווי חלוקה בין מחסנים, סניפים, אזורי תעשייה וכן לעסקים הנוסעים על כבישים בין־עירוניים. האקטרוס 600 בעלת טווח של עד 500 ק”מ. סוגר את הרשימה דגם ה-ה-eCanter, משאית 8.5 טון, בעלת טווח של כ-200 ק”מ עם קיבולת על עד כ 5 טון מטען המתאים להפצת מזון, שילוח לחנויות, ציוד טכני – כל מקום שצריך יותר נפח ומשקל, אבל עדיין פועל בעיר. ל-eCanter הספק מנוע של 129kW, קיבולת סוללת מתח גבוה של 124 KWH טעינת AC של 22 kW במשך 6 שעות ו-DC של עד 90% במשך 75 דקות.
בחברה מדווחים על תמחור אגרסיבי לדגמים בעסקאות ליסינג תפעולי מבית היבואן, אשר למרות תג מחיר גבוה יותר של הכלים, מעניק בסופו של דבר חיסכון משמעותי בהוצאות האחזקה של הדגמים המסחריים, אשר עשוי להגיע לעד עשרות אלפי שקלים ביחס לעלויות תפעול רכב המונה בדיזל. באירוע הוצגו גם מטעני DC מהירים מבית שנפ, בעלי אפשרות להתחבר לשקע כח תעשייתי ולספק לרכב טעינה מהירה החל מ-30 קילוואט ויותר. מה שיפה במוצר הזה, הוא שמדובר בעמדה ניידת עם גלגלים אותה ניתן לשנע יחד עם המשאית להטעין בטעינה מהירה את הרכב בשעת הצורך.
לדברי ניר דקל, סמנכ”ל יחידת רכבי עבודה לעסקים בכלמוביל: “רכבי העבודה החשמליים הגיעו לכדאיות כלכלית, עם טווח נסיעה מספק. אנחנו מרחיבים כעת את היצע הדגמים לכל מגוון הסגמנטים בתחום ההפצה, ולראשונה בישראל נציע תחת קורת גג אחת מגוון רכבי עבודה חשמליים במסלול ליסינג תפעולי, כולל פתרונות טעינה, ואגירת חשמל לצריכה עצמית. השקת הדגמים החשמליים החדשים מהווה צעד נוסף בביסוס ההובלה של כלמוביל בתחום רכבי העבודה. הדגמים החשמליים החדשים מספקים פתרון מנצח לעסק: חיסכון, אנרגיה ירוקה וטובה לסביבה, שקט וחוויית נהיגה מצוינת לנהגים. הדגמים ומסלולי הרכישה החדשים הופכים את החזון הירוק לישים ואפשרי”.
The post מחשמלים את העסק: נבחרת רכבי העבודה החשמליים של מרצדס appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.