8 חודשים לאחר שהודיעה על קבלת זיכיון היבוא של מותג הרכב החשמלי הסיני ליפמוטור (Leapmotor), השיקה הבוקר חברת מטרו מוטור את מותג הרכב הסיני ה-13 שמתחיל פעילות בישראל, ועבור מטרו מוטור, הנחשבת זה שנים ארוכות ליבואנית הרכב הדו-גלגלי הגדולה בישראל, מדובר בכניסה ראשונה לשוק המכוניות. בחודשים הבאים צפויה מטרו להתחיל גם בשיווק מכונית הספורט האמריקאית “קארמה” שמכוניות ראשונות שלה כבר עברו תקינה בישראל. במטרו קיבלו החלטה אסטרטגית שמנוע הצמיחה של החברה יהיה שוק הרכב החשמלי והליפמוטור אמורה להוביל את החדירה לשוק הזה. בחודש ינואר יושק בארץ מותג הפרימיום החשמלי Voya ובהמשך השנה תגיע גם הקארמה.
מותג ליפ מוטור הוא מותג רכב חדש שהחל את פעילותו בסין רק בשנת 2015, והינו חלק מקבוצת דהואה הנחשבת בכלל לחברת האבטחה הגדולה ביותר בסין. בסין אגב, הוא מוכר יותר בשם “Lingpao” והשם ליפמוטור נועד עבור השוק המערבי. במטרו מוטור מתכננים שיווק 2 דגמים חשמליים בישראל: מכונית מיני (T03) וג’יפון משפחתי גדול יחסית וספורטיבי (C11), כאשר הדגם הראשון ששיווקו מתחיל בארץ הוא ליפמוטור T03 – מכונית מיני עירונית שתיחשב כאן לחשמלית הזולה ביותר כיום. מדובר אגב ביצרן בעל כושר ייצור של 200,000 מכוניות בשנה, ולמעט הסוללה הוא מייצר את כל רכיבי המכונית בעצמו. מתחילת השנה נמסרו בסין יותר מ-96,000 מכוניות. ישראל נבחרה גם להיות המדינה הראשונה בה משווק המותג מחוץ לסין.
אולמות תצוגה, אחריות, שגרת טיפולים
אותם התצוגה הראשי של ליפמוטור נפתח במתחם פי גלילות. אולם נוסף יפתח בסניף מטרו צפון ועם תחילת השיווק תיפתח גם חנות “פופ אפ” בקניון איילון ברמת-גן. במקביל, לקוחות יוכלו לבצע רכישה מהירה ישירות דרך אתר האינטרנט של החברה עם תשלום מקדמה של 2,000 שקלים. האחריות לדגם עומדת על 3 שנים או 120,000 ק”מ, כאשר האחריות לסוללה למנוע, בקר מנוע וממסרת עומדת על 8 שנים או 150,000 ק”מ. המוסך המרכזי נפתח במתחם של שלמה סיקסט בצריפין, כאשר החברה מספקת למטרו מוטור גם את שירותי הבונדד, אך באופן מעט תמוה המכונית נדרשת לטיפול אחת ל-10,000 ק”מ בלבד, למרות שרכב חשמלי בד”כ אינו נזקק לטיפולים שגרתיים.
תומר קומרוב, מנכ״ל מטרו מוטור ודגם ה- T03.
ליפמוטור T03- החשמלית הזולה בישראל
ל-T03 עיצוב מודרני המאפיין דגמים מהמזרח ומידות קומפקטיות עם אורך של 3.62 מטר, רוחב של 1.65 מטר וגובה של 1.57 מטר, המאפשרים תנועה עירונית יעילה. עם בסיס גלגלים של 240 ס”מ, מדובר גם במכונית מרווחת יחסית לארבעה נוסעים, עם מידות המזכירות קצת את קיה פיקנטו. נפח תא המטען לעומת זאת, קטן ועומד על 210 ליטר בלבד, אך בקיפול המושבים האחוריים צומח ל-508 ליטר.
הדגם פותח על פלטפורמה ייעודית לדגמים חשמליים ומצויד במנוע חשמלי המפיק הספק מכובד על 108 כ”ס ומציע ביצועים זריזים ונסיעה חלקה ונטולת ויברציות, עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-12 שניות ומהירות מרבית של 140 קמ”ש כאשר התאוצה בתוך העיר זריזה במיוחד עם נתון של 4 שניות מעמידה ל-50 קמ”ש. הדגם מצויד בסוללת 41.2 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה עד 280 ק”מ לפי נתוני היצרן. הספק הטעינה הביתי המירבי עומד על 7 קוט”ש (3.5 שעות טעינה מ-30-80%) וניתן להטעין את הסוללה גם בעמדות מהירות מסוג DC, המבטיחות טעינה 30-80% ב-36 דקות הודות להספק טעינה מירבי של 50 קוט”ש. הרכב כולל גם בלימה רגנטיבית המאפשרת נסיעה על דוושת הגז בלבד 90% מהזמן.
בתוך הרכב מציעה סביבת הנהג עיצוב נקי עם מיעוט של מתגים ואבזור עשיר כסטנדרט הכולל: לוח שעונים דיגיטלי “8, ומולטימדיה עם מסך מגע ״10.1 הכוללת שליטה מההגה, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ועדכוני OTA מהאוויר. בנוסף תמצאו: גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי בלם יד חשמלי עם “Auto-Hold”, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, אפשרות להפעלת המזגן דרך שלט הרכב, וחישוקי גלגלים “15 קלים.
בניגוד להצהרת היבואן לפני מספר חודשים, המפרט הבטיחותי מאכזב ואינו כולל חבילת בטיחות מתקדמת ומסתפק ב-2 כריות אוויר בלבד, חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס מקוריים, אליהם מצטרפת מערכת בטיחות מתקדמת בהתקנה מקומית הכוללת התראות שמירת מרחק וסטייה מנתיב.
מחיר ליפמוטור T03 נקבע על 99,900 שקל. בשל היעדר תקינה אירופאית עדיין, הרכב מוגבל ל-400 מכוניות בשנה בלבד. עלות טיפולים עד 30,000 ק״מ עומדת על 900 שקלים, וכל לקוח שיזמין עד ה 31/12/22 יקבל את רישוי 2023 ללא תוספת במחיר. בידי היבואן 400 מכוניות לאספקה מיידית ויהיו עוד 400 נוספות בתחילת 2023.
The post ליפמוטור T03 בישראל – חשמלית ב-99,900 שקל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.