חברת האיתור פוינטר: גידול של 145% בניסיונות גניבת רכב מתחילת השנה

המערך המבצעי של Pointer מקבוצת PowerFleet, חברת האיתור והשבת כלי רכב גנובים, מסכם את החציון הראשון של שנת 2022 בגניבות רכב. 

מתחילת השנה נרשם גידול של 145% בניסיונות גניבת רכב ביחס לשנת 2021. מבצע “שובר גלים” בחודשים האחרונים שבהם משתתפים כל כוחות הבטחון וצה”ל בצורה גלויה וסמויה ואשר מפעילים לחץ יום-יומי על חוליות הטרור והפח”ע, ריסן במעט את גל הגנבות אשר השתולל ברבעון הראשון, אך עדיין קצה הגנבות גבוה משמעותי מהשנים האחרונות.

בכ- 80% מתוך סך גניבות הרכב, נעשה שימוש במשבש סלולרי שברוב המקרים מופעל על ידי חוליות גנבה מתוחכמות. החוליות מורכבות מאנשי “שטח” ואנשי “טכנולוגיה”. חוליות הגנבים פושטות על אזורים מתואמים מראש עם חלוקת תפקידים הכוללים רכב הסעות, רכב סיור מקדים לאיתור הרכבים שאותם רוצים לגנוב, רכב “מוביל” המסיע את הפורצים המקצוענים, ולאחר הגניבה מוביל לפנים ומדווח לנהג הרכב הגנוב שנוסע מאחור על מחסומי משטרה בדרך. הנהגים מסיעים את הרכב למשחטות בשטחי הרשות.

אנשי השטח עושים סיורים מקדימים לאיתור הרכבים, תצפיות ואוספות מידע. כמו כן ממלאים תפקיד של התרעה, בזמן הכנת הרכב לגניבה, על סיורי משטרה או פיקוח. בנוסף כאמור יש נהג מוביל על רכב גנוב או קטנוע ו”מפקד” בשטח, אשר מרכז ומנהל את כל האירוע. החוליות פושטות בבת אחת ו”מנקות” מספר רכבים מאותו אזור עם המשבש. 

48% מניסיונות הגניבה הם של רכבי פנאי ושטח SUV:

ג’יפונים ורכבי שטח שהינם יותר ויותר פופולאריים על הכביש, הנם מבוקשים במיוחד על ידי גנבי הרכב ומהוים  כ- 48% מסך הגניבות, גידול של 17% ביחס לשנה שעברה. 

8% מניסיונות הגניבה הם של רכבי היברידיים. 

הנתון מצביע על הפופולאריות הרבה של רכבים אלה בישראל והדרישה הרבה לחלקי חילוף.

18% מסך הגניבות הם של כלים דו גלגליים

גידול של 63% ביחס לשנה שעברה. כנופיות פשע מעדיפות להגיע לזירה עם כלי רכב דו-גלגלי ולהסתלק במהירות.

ב-80% כאמור מתוך סך גניבות הרכב, נעשה שימוש במשבש סלולרי, דבר המעיד על כנופיות מאורגנות ומתוחכמות. לפוינטר רשת תקשורת RF, ייעודית ונפרדת אשר מאפשרת למשדרים בעת זיהוי שיבוש סלולרי לעבור לתדר אחר, אשר אינו מושפע מהמשבש ומאפשר את איכון  ואיתור הרכב. 

עוד ברשימת סוגי הגניבות הפופולרים מופיעים שיתופי פעולה בין הנהגים לגנבי הרכב, חיבור למחשב רכב ושכפול מפתח, תקיפה אלימה הכוללת פריצה לרכב והחלפת מחשב הרכב, גניבת מפתחות מבית הלקוח וגם שוד וגניבת רכב מונע שהיוו 1% מסך הגניבות השנה.

 

The post חברת האיתור פוינטר: גידול של 145% בניסיונות גניבת רכב מתחילת השנה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.