וולוו תפסיק לשווק רכבים עם ריפודי עור אמיתי

עד כמה באמת חשוב לכם ריפודי עור ברכב יוקרה? אם תשאלו את יצרנית מותג היוקרה וולוו, כנראה שבימינו זה כבר לא ממש פריט הכרחי, או יותר נכון לא הכרחי שיהיה שימוש דווקא בעור אמיתי של בעלי חיים, כאשר החלופות הסינטטיות בהחלט עושות את העבודה טוב. בהודעה שהפיצה יצרנית הרכב, היא מדווחת על צעד נוסף של החברה לעבר עתיד טוב יותר ותרומה נוספת של היצרן למשבר האקלים, עם פיתרון שעשוי לסייע לצמצום משמעותי בפליטת ה-CO2 בייצור דגמי החברה.

לדברי וולוו, כל הדגמים החשמליים של היצרן שיוצעו מעתה, לא יכללו את האופציה לריפודי ודיפוני עור אמיתי בתא הנוסעים, מה שאומר שעד שנת 2030 (אז תשווק וולוו רק מכוניות חשמליות בעולם) תפסיק החברה כליל את השימוש בריפודי עור. המהלך החדש מתחיל כבר עם גרסת ה-XC40 Recharge החשמלית ששיווקה החל לאחרונה.

אם עד לפני שנים בודדות התהדרה וולוו בשימוש בעור איכותי של פרות אשר גדלו בסקנדינביה בשטחים פתוחים וללא גדרות תייל העשויות לפגוע בעור הפרה, משנה עתה וולוו כיוון וכחלק מהמאבק במשבר האקלים, שלגידול בקר יש תפקיד משמעותי בזיהום האוויר בעולם (על פי הערכות, בעלי החיים אחראים לכ -14% מפליטת גזי החממה העולמית כאשר רובם מגיעים מחקלאות בקר), מודיעה החברה על מעבר לעור הסינטטי והידידותי משמעותית לאיכות הסביבה. השלב הבא אגב יהיה גם מציאת תחליף לשימוש בצמר אמיתי המהווה חומר בידוד במספר משטחים בדגמי וולוו. לצד הדאגה לאיכות הסביבה, מזכירים בוולוו כמובן גם את הצער בפגיעה בבעלי החיים.

עד כמה זה אמור להטריד אתכם חובבי העור? מסתבר שלא ממש. נכון להיום, מרבית דגמי היוקרה (וגם המותגים העממיים) המתהדרים בריפודי עור, מצוידים בעור סינטטי, כאשר ריפודי עור אמיתיים מגיעים לרוב רק בסדרות היקרות ביותר של היצרנים. כתבה נרחבת עשינו כאן בעבר על “האם ריפודי העור ברכב שלך הם אמיתיים או סוג של פלסטיק?” .

עד שנת 2025 מתכננת וולוו לייצר את דגמיה כבר מ-25% חומר ממוחזר, והכוונה היא לעלות עד ל-100% חומרים ממוחזרים או ידידותיים לסביבה עד לשנת 2040.

The post וולוו תפסיק לשווק רכבים עם ריפודי עור אמיתי appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.