הפתעה: הסיניות המונעות בדלק כבשו גם את קטגוריית הרכב החזקה בישראל

המכוניות הסיניות שעד לפני שנים לא רבות היוו בסיס לבדיחות בשוק הרכב, יישרו מהר מאוד קו בעידן החשמלי עם התוצרת המערבית והגעתם של שלל מותגים חשמליים לארץ במחירים תחרותיים, סייעה לסין לכבוש את שוק הרכב הישראלי ולהפוך למדינה ממנה מיובאות כיום הכי הרבה מכוניות לישראל. מתחילת השנה עלו כאן לכבישים יותר מ-52,000 מכוניות סיניות, אשר כבשו נתח שוק של 23% מסך המכירות, יותר מכל מדינה אחרת. בחודש החולף, הוכיחו מותגי הרכב מסין שאין בכוונתם להשתלט רק על מכירות הדגמים החשמליים, אלא גם לכבוש את שוק המכוניות המונעות בדלק (רכבי ICE).

לפי נתונים שמפרסם איגוד יבואני הרכב, מסתבר שבחודש החולף כבשו המותגים הסינים גם את קטגורית רכבי הפנאי שמונעים בדלק, הנחשבת לסגמנט החזק בשוק הרכב המקומי. צ’רי טיגו 8 המחודש הפך לדגם הנמכר ביותר בחודש החולף עם 437 מסירות והקדים את ג’אקו 7 ממנו נמסרו 429 רכבים. מיצובישי אאוטלנדר התמקמה שלישית עם 406 מסירות והקדימה את מאזדה CX-30 עם 386 מסירות, קיה ספורטאז’ עם 351 מסירות, יונדאי טוסון עם 349 מסירות, מאזדה CX-5 וסובארו פורסטר עם 280 מסירות כל אחד, פולקסווגן טיגואן עם 279 מסירות וצ’רי טיגו 7 שסגרה את העשיריה הפותחת עם 276 מסירות.

צ’רי טיגו 8 2024

הראשונה לפרוץ את הדרך החדשה היתה חברת פריסבי, אשר השיקה בסוף 2022 את מותג צ’רי בישראל עם שלושה דגמי פנאי המונעים בדלק וללא אף רכב חשמלי בתחילת הדרך, במהלך שגרם להרמת גבות אצל לא מעט יבואנים מתחרים, שהתקשו להאמין שמכוניות סיניות מונעות בדלק ימצאו רוכשים בישראל. את פריסבי אמנם הקדימה חברת לובינסקי יבואנית MG הנחשבת לחלוצת מותגי הרכב הסיניים בישראל, אשר ייבאה לארץ בעבר מספר דגמים מונעי בנזין, אך ברגע שהיה באפשרותה לעבור לייבוא דגמים חשמליים ופלאג-אין, זנחה את דגמי הבנזין.

הצלחת צ’רי שהצליחה להתברג כבר בשנת השיווק הראשונה שלה בישראל במקום ה-7 בטבלת המסירות, עם יותר מ-11,000 רכבים שעלו כאן לכביש, הוכיחה שהצרכן הישראלי הממוצע כבר בשל לרכוש גם מכונית סינית שמונעת בדלק. אמנם חשוב להדגיש שחלק גדול מההצלחה ניתן לייחס גם לתקופה בה הושק המותג בישראל, בדיוק בימי השיא של משבר השבבים העולמי שגרם לבעיות מלאי בקרב מרבית יבואני הרכב ולמחסור חמור במכוניות, והותיר חלל אליו נכנסה בקלות צ’רי, שנעזרה לא מעט בציי הרכב שרכשו את הדגמים בהמוניהם. גם מתחילת 2024 ממוקמת צ’רי עדיין במקום השביעי והמכובד, עם קצת יותר מ-10,000 מסירות, אך כאן תמהיל המכירות השתנה כבר וכולל יותר מ-3,000 מדגמי ה-FX החשמלית שהגיעה לארץ בתחילת השנה.

גם יבואנית הרכב הגדולה כלמוביל הבינה את השוק המתפתח במהירות, והזדרזה להתקשר עם צ’רי, ולזכות בצמד מותגי הבת שלה המיועדים לאירופה – ג’אקו ואומודה. השיווק החל עם השקת ג’אקו בישראל ביולי האחרון, גם הוא עם דגם בנזין בלבד בתחילת הדרך, שכבר הספיק להעלות על הכבישים כ-639 מכוניות, מהן 429 בחודש החולף.

MG3 היברידית 2024

בחודש הבא תגיב גם לובינסקי יבואנית MG כאשר לצידן של החשמליות אותן היא משווקת בהצלחה, תשיק את ה-MG3, מכונית סופר-מיני היברידית שצפויה להתחרות בטויוטה יאריס, אך עתידה להיות מאובזרת וזולה ממנה משמעותית. בהנחה שהמחיר אכן יהיה תחרותי, צפויה לה כאן הצלחה עם פוטנציאל לאלפי מסירות מדי שנה. בהמשך עשוי לחזור גם ה-EHS פלאג-אין המחודש, וכנראה גם בגרסת בנזין.

אבל לא רק יבואני הסיניות מריחים את שובן של מכוניות הבנזין לשוק בשל עליית המס וביטול הדרגתי של ההטבות שהוענקו לדגמים החשמליים. לצידן של הסיניות שהוזכרו כאן, לא נתפלא לפגוש כאן גם דגמים נוספים של יצרנים אחרים, כולל של יצרני רכב אחרים מהמזרח שינסו להצטרף לחגיגה. הראשונה מביניהן, היא חברת טלקאר יבואנית קיה, SERES ו-KGM (לשעבר סאנגיונג), שהחליטה להפוך את KGM למותג משמעותי יותר בשוק והחלה ביבוא דגם ה-TORRES החדש, עם מפרט נאה ותמחור תחרותי לקטגוריה, אך נדמה שמי שעשויה לחולל את המהפך במכירות המותג, היא הגרסה ההיברידית שלו שצפויה להגיע לארץ בתחילת 2025.

מי שעשויים לסבול מכל המהפכה שהחלה בשוק הרכב המקומי, הם מותגי הרכב הוותיקים מקוריאה ומאירופה, שעשויים לחוות בצניחה במכירותיהם בארץ, בתקופה בה מחירי הדגמים שלהם לא מפסיקים להתייקר, והם חוזים בלקוחות הוותיקים שמביעים בשנים האחרונות חוסר נאמנות למותגים הוותיקים ונוהרים אחר מותגי רכב חדשים שנחשבים לעתים לאופנתיים יותר, ומגובים לרוב במחירים נמוכים יותר, אבזור נדיב יותר ואחריות רחבה יותר.

The post הפתעה: הסיניות המונעות בדלק כבשו גם את קטגוריית הרכב החזקה בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.