בדיוק השבוע לפני כשנתיים החלה מטרו מוטור בשיווק מותג הרכב החשמלי הסיני ליפמוטור, עם דגם ה-T03, מכונית מיני חשמלית שהיתה אמורה להפוך ללהיט בשוק המקומי, אך מחיר גבוה משמעותית מהצפוי והיעדר מערכות בטיחות מתקדמות הובילו לכישלון במכירות. לפני כארבעה חודשים, איבדה מטרו היבואנית את זיכיון שיווק המותג בארץ, לא בשל קשיי ההחדרה לשוק המקומי, אלא בשל מהלך עולמי חדש, בו נרכשו 21% ממניות ליפמוטור הסינית בהשקעה של 1.5 מיליארד אירו ע”י קונצרן סטלנטיס, שבו הצהיר על שיווק דגמי ליפמוטור באירופה ע”י סוכני החברה, מה שתורגם בארץ להעברת זיכיון היבוא לידי סמלת, אחת משתי משווקות דגמי סטלנטיס בישראל.
הבוקר השיקה סמלת את פעילות ליפמוטור המחודשת בישראל, שמתחילה לפעול בשלב הראשון עם דגם ה-C10, רכב פנאי חשמלי בגודל בינוני (D-SUV) המקביל בגודלו פחות או יותר ל-BYD סיל יו, סקייוול ET5, אקספנג G6 ואחרים. מידות הרכב: 4.74 מטר לאורך, 1.9 מטר רוחב, 1.68 מטר גובה ובסיס גלגלים של 282 ס”מ. הדגם פותח על פלטפורמת ה-LEAP 3.0 החשמלית של היצרן, המשלבת את הסוללה ברצפת הרכב המשפרת את הקשיחות המבנית של הרכב. העיצוב החיצוני נאה, אך שגרתי יחסית ולא מתחכם ובעיקר משדר תכליתיות, ובדומה למתחרים, גם כאן יש תאורת LED היקפית, ידיות פתיחת דלתות מסוג “פופ-אפ”, גג זכוכית פנורמי ענק הכולל וילון חשמלי לשם שינוי ומערכת מצלמות 360 מעלות שיוצעו כסטנדרט. לדגם גם אפליקציית שליטה טלפונית המאפשרת הפעלת מערכת המיזוג לפני הנסיעה, בדיקת סטטוס סוללת הרכב בזמן אמת, פתיחה וסגירה של הרכב מרחוק ואפשרות לעקוב אחר הרכב במקרה של גניבה.
עיצוב תא הנוסעים הינו בסגנון הנקי והחדשני הכולל בעיקר שימוש בלוח מחוונים דיגיטלי “10.25 ומסך מולטימדיה בגודל 14.6” השולט על מרבית מערכות הרכב. ידית ההילוכים האלקטרונית ממוקמת מאחורי ההגה הקטום, ויחד עם ריפודי עור מלאכותי ותאורת אווירה נרחבת, מציע תא הנוסעים סביבה יוקרתית ונעימה לשהייה. הדגם ישווק ב-2 רמות גימור בארץ, כאשר כבר מגרסת הכניסה “STYLE” האבזור נדיב וכולל מעבר למה שצוין כאן גם: מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי מיזוג גם מאחור, משטח טעינה אלחוטי לנייד, קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מערכת שמע בעלת 12 רמקולים, חישוקי “18 ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר “DESIGN” כוללת בנוסף: שמשות אחוריות כהות, דלת תא מטען אחורית חשמלית, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, חימום הגה, חישוקי גלגלים “20 ותאורת אווירה משודרגת.
אבזור הבטיחות כולל את מערכת ה- LEAP Pilot הכוללת 17 מערכות סיוע מתקדמות לנהג ו-7 כריות אוויר, אך הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.
ה-C10 תוצע בגרסת מנוע אחת הכוללת הנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 215 כ”ס ו-32.6 קג”מ, המאיץ את הרכב מעמידה ל-100 קמ”ש ב-7.5 שניות בדרך למהירות מרבית של 170 קמ”ש. יחד עם סוללה בקיבולת 69.9 קוט”ש, מבטיח הדגם טווח נסיעה עד 424 ק”מ, לצד תמיכה בטעינת DC לא ממש מהירה בהספק של 84 קילוואט המבטיחה טעינת 30-80% מהסוללה בחצי שעה. גם טעינת ה-AC הביתית איטית מהמקובל ועומדת על 6.6 קילוואט המאפשרת טעינת 30-80% מהסוללה ב-6.1 שעות.
מחיר ליפמוטור C10 נקבע על 169,900 שקל לגרסת ה-“STYLE” ו- 184,900 שקל לגרסת ה-“DESIGN”, המחירים הכי זולים בסגמנט ה-D-SUV a שמבטיחים רכב מרווח ביותר במחיר שנהוג בקטגוריות נמוכות יותר.
The post הסינית שתקפיץ את סמלת? ליפמוטור C10 בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.