המהפכה החשמלית מגיעה גם לדגמים המסחריים של מרצדס בישראל

חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, ממשיכה את המעבר ההדרגתי לדגמים חשמליים, ומודיעה על כניסתה גם לשוק המסחריות עם צמד דגמים חשמליים ראשונים של היצרן בישראל, המבטיחים נסיעה חלקה ושקטה יותר, לצד ידידותיות לסביבה וחיסכון ניכר בעלויות האחזקה.

מרצדס EQV – וואן 7 מושבים יוקרתי וחשמלי

הדגם הראשון שנוחת כאן הוא מרצדס EQV, גרסת החשמל של הוואן המפואר מרצדס V קלאס, המבטיחה מוביל נוסעים יוקרתי ומפואר במיוחד, המצויד במנוע חשמלי המפיק 204 כ”ס ומספק טווח נסיעה עד 340 ק”מ בנסיעה משולבת ע”פ תקן WLTP. הדגם תומך בטעינת מהירה מסוג DC עד 110 קוט”ש, המאפשרת טעינה של 10-80% מהסוללה בתוך פחות משעה. ה-EQV מגיע בתצורת מרכב ארוכה עם בסיס גלגלים של 343 ס”מ המעניק שפע מקום, עם סידור מושבים פנימי מרווח של נוסע בודד לצד הנהג, שני מושבים מתכווננים בשורת האמצעית ושלושה מושבים צמודים ומרווחים בשורה השלישית.

מרצדס EQV החשמלי

בדומה ל-V קלאס, גם כאן אין זכר לרכב מסחרי בתא הנוסעים, ובמקומו תמצאו חלל נוסעים בסגנון וואן יוקרתי ומפואר במיוחד, ברוח דגמי הפרטיות של מרצדס, וברשימת האבזור הארוכה תמצאו בין השאר: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 10.25 אינטש, מערך מצלמות היקפי לתצוגת 360 מעלות, בקרת אקלים דיגיטלית, מזגן אחורי עם שליטה נפרדת, בלם יד חשמלי, מערכת חניה אוטומטית, תאורת אווירה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, חימום וקירור למושבים הקדמיים, ריפודי עור, מושבים מתכווננים בשורת המושבים השנייה, דלתות הזזה נפתחות ונסגרות חשמלית, דלת תא מטען חשמלית, תאורת LED ראשית, ספוילר אחורי AMG וחישוקים קלים ספורטיביים בקוטר 17 אינטש.  מחיר מרצדס EQV נקבע על 643,500 כולל מע”מ (550,000 לא כולל מע”מ)

מרצדס eVito Tourer

הדגם השני ששיווקו מתחיל כעת הוא מרצדס eVito Tourer, הגרסה החשמלית של המסחרית Vito, המבטיחה רכב עבודה רב תכליתי, שימושי ויעיל למגוון משימות. הדגם ישווק בארץ בגרסה המוארכת המצוידת בבסיס גלגלים של 343 ס”מ, ויוצע בגרסת 9 נוסעים לשוק ההסעות.

 

סידור המושבים כולל מושב כפול ליד הנהג, צמד שורות מושבים לשלושה נוסעים כל אחת ודלת צד ימנית רחבה במיוחד לנוחות בכניסה ויציאה מהרכב. רשימת אבזור הנוחות כוללת מערכת בקרת אקלים ומזגן אחורי. ל-eVito עיצוב אווירודינמי משופר בהשוואה לדגמי ה-Vito הרגילים והוא מצויד באותה יחידת הנעה חשמלית של ה-EQV המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 350 ק”מ בין טעינות. מחיר מרצדס eVito Tourer  נקבע על 462,150 שקלים כולל מע”מ (395,000 לא כולל מע”מ)

מרצדס eVito החשמלית

מרצדס eVito החשמלית

לצידה של גרסת הנוסעים תוצע ה-eVito גם בגרסאות “Panel” סגורות לשוק העבודה וההובלה עם מרכב באורך של 5.14 מטר בגרסה הקצרה, או 5.37 מטר בגרסה הארוכה. גרסאות אלו המיועדות להובלת מטען, מצוידות בסוללה בעלת קיבולת של 60 קילוואט מאפשרת טווח של עד 310 ק”מ. מחיר הדגם יחל מ-351,000 שקלים כולל מע”מ.(291,330 שקלים ללא מע”מ)

דגמי המסחריות החדשים של מרצדס יוצעו עם חבילת בטיחות מקיפה הכוללת מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת עזר לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת סיוע והתרעה לשטחים מתים, מערכת זיהוי והתרעה על עייפות הנהג, פנסי בלימה אדפטיביים, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית (ב-EQV  בלבד) .

האחריות לסוללה עומדת על 160,000 ק”מ או 8 שנים (המוקדם מביניהם) ולדגמים תוענק אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק”מ. בדומה למקובל ברכבים חשמליים, גם הדגמים החדשים מתאפיינים בעלויות נסיעה נמוכות לק”מ ביחס לדגמי דיזל, עלויות אחזקה נמוכות יותר במוסכים, אגרת רישוי נמוכה משמעותית והטבות מס למקבלים אותם ממקום העבודה. 

The post המהפכה החשמלית מגיעה גם לדגמים המסחריים של מרצדס בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.