פיאט כרומה היתה מכונית הדגל של היצרן בשנים 1985-1996 והיתה חלק מהפרויקט המשותף “טיפו 4” בו פותחו על אותה פלטפורמה גם לנצ’יה תמא, אלפא 164 ואפילו סאאב 9000. יחד עם זאת, פיאט שהתמחתה לאורך השנים בעיקר בייצור מכוניות קטנות ויעילות, מעולם לא הצליחה עם הכרומה וגם דגם חדש שהוצג ב-2005 (ואף הגיע ב-2010 גם לארץ לזמן קצר) וכלל מראה סטיישן חריג, המשיך את מסורת חוסר ההצלחה של הדגם. יחד עם זאת, ולאור בעל הבית החדש – קבוצת סטלנטיס, מתרבים השמועות בענף הרכב (באיטליה לפחות) שהיצרן מתכנן להציג לנו דור חדש לכרומה, ובסוף השבוע האחרון אף חשפה סדנת עיצוב רכב איטלקית סרטון המדגים את פרשנותה לכרומה החדשה, והאמת שלמרות שמדובר ברעיון עיצובי ורכב קונספט בלבד, הפיאט הזאת נראית פשוט מצוין ובהחלט עושה חשק.
הסדנה שאחראית לקונספט המרהיב הזה היא סדנת עיצוב הרכב האיטלקית “תומאסו דה אמיקו” (Tommaso D’Amico) אשר עיצבה מכונית שנראית מודרנית ועדכנית מבחוץ, עם מרכב סדאן ספורטיבי למראה בסגנון קופה (נוטצ’בק), חישוקי גלגלים “19 בעיצוב ייחודי, תאורת LED היקפית וצמד יציאות אגזוז מאחור, מה שמעיד על רכב בנזין ולא חשמלי כצו השעה.
בתוך תא הנוסעים עושה סדנת העיצוב מחווה לדגמי העבר של פיאט, עם שילוב של נוסטלגיה מעוררת זכרונות ומראה מודרני, כך שמצד אחד תמצאו לוח שעונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה גדול המשתלבים יחדיו, אך מצד שני, שלל מתגים בעיצוב מסורתי ואפילו עומס מכוון של מתגים בסגנון של פעם ועיצוב של קווי הדשבורד בסגנון שנות ה-80. התוצאה בהחלט מעניינת, אם כי הנדסת האנוש צפויה להיות גרועה במיוחד אם הדגם הנ”ל אכן היה מגיע לפס הייצור.
בדמיון החברה הם מתארים את הכרומה עם מנוע טורבו 2.0 ליטר (של אלפא רומיאו מן הסתם) עם הספק של 250 כ”ס ותיבה אוטומטית.
האם פיאט כרומה אכן תשוב אלינו בעתיד? ימים יגידו, אבל נשמח אם בפיאט יאמצו את העיצוב של סדנת העיצוב הזו.
The post האם פיאט כרומה עומדת לחזור לשוק בדור חדש? appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.