באיחור של שנתיים: דגמי פולריס RZR החדשים בישראל

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית פולריס, השיקה הערב בישראל  את צמד הדגמים החדשים במשפחת ה-RZR המגיעים לישראל קרוב לשנתיים לאחר שהוצגו בארה”ב, בשל בעיות תקינה שנפתרו רק לאחרונה. עבור מי שלא ממש בקיא בתחום, נוסיף שה-RZR היה ב-2008 חלוץ קטגוריית ה-SBS (side by side) כאשר הושק הדגם הראשון “RZR 800”, שהיה הכלי הראשון שהציע צמד מושבים אחד ליד השני, והסתפק במנוע צנוע שהפיק רק 54 כ”ס. בהשקה היום הוצג גם הכלי המקורי לצד הכלים החדשים, שהלכו ותפחו בגודלם עם השנים ובעיקר הפכו לחיות שטח מגודלות וכמעט ללא מעצורים. 

ה-RZR החדש מגיע לארץ ב-2 סדרות דגמים (טורבו R ו–Pro R החזקה יותר) אשר יוצעו בכמה רמות גימור ובגרסאות צמד מושבים או ארבעה, ובסה”כ כ-10 דגמים חדשים בישראל.

פולריס RZR 800 המקורי משנת 2008

ה-RZR TURBO R מציע ביצועי קצה ויכולות התנהגות ועבירות גבוהים במיוחד, הודות לרוחב של 74 אינץ’, שלדה אחודה חזקה במיוחד, מתלים ארוכי מהלך אקטיביים (DYNAMIX DV), חישוקי 15 אינץ’ הנועלים צמיגי שטח גדולים ומנוע מוגדש שמפיק 181 כ”ס. מערך המתלים מבוסס על זרועות A חזקות במיוחד, מוטות מייצבים מעובים ובולמי FOX 3.0 Live valve X2 המקנה לו מהלך עצום של 27 אינץ’ מלפנים ו-28 אינץ’ מאחור, כדי להתגבר על כל מכשול בשטח. כוחו של ה-RZR TURBO R מגיע ממנוע טווין מקבילי בנפח 925 סמ”ק המפיק 181 כ”ס. מנוע זה מציע לא רק הספק גבוה ביחס לנפחו, אלא גם זמינות כוח מדהימה כבר מסל”ד נמוך, שמאפשרים מחד, זחילה במהירויות נמוכות לצורך מעבר בשטח טכני במיוחד וכן כוח מתפרץ חזק כדי להאיץ למהירויות גבוהות במיוחד.

פולריס RZR טורבו R בגרסת ה-4 מושבים

שלדת ה-TURBO R  בנויה כולה מחלק אחד ואליה מרותך כלוב התהפכות מלא ויחד יוצרים קשיחות מבנית ועמידות גבוהות מאוד. רוחב של 74 אינץ’ מקנה יציבות אדירה בפניות ובזוויות הטיה משמעותיות ובסיס גלגלים של 96 אינץ’ בגרסת ה-2 מושבים ו-125 אינץ’ בגרסת ה-4 מושבים מקנים לדגם זה יכולת פניה מרשימות במיוחד עם רדיוס סיבוב קטן. בהתאם לגרסה, ה-TURBO R יציג גם את מערכת המתלים האקטיבית, DYNAMIX DV אשר מציעה ארבעה מצבי שיכוך לבחירת הנוהגים וכן את היכולת להתאים באופן עצמאי את שיכוך המתלים בהתאם לתנאי השטח. זה כמובן לא הכל, שכן דגם זה משלים את החבילה עם מערכת RIDE COMMAND שמעניקה לנהג שליטה מקסימלית על הנסיעה, מערכת שמע איכותית מבית Rockford Fosgate וכן מושבי באקט מתכווננים וחגורות 4 נקודות לבטיחות מרבית.

פולריס RZR החדש 2023

מחירים:

RZR TURBO R דו-מושבי, ספורט: החל מ-196,900 שקל
RZR TURBO R דו-מושבי, פרימיום: החל מ-209,900 שקל
RZR TURBO R דו-מושבי, אולטימייט: החל מ-227,900 שקל
RZR TURBO R ארבעה מושבים, ספורט: החל מ-214,900 שקל
RZR TURBO R ארבעה מושבים, פרימיום: החל מ-229,900 שקל
RZR TURBO R ארבעה מושבים, אולטימייט: החל מ-249,900 שקל

 ה-RZR PRO R תוכנן מהמסד ועד הטפחות כדי להעניק את המקסימום בכל הקשור לנהיגת שטח מהירה. דגם זה תוכנן מדף חלק לגמרי ונבנה סביב המנוע החזק ביותר שפולריס נעזרה בו כדי להניע רכב שטח SBS מסוגו. לזה 4 צילינדרים ונפח של 2.0 ליטר ללא שימוש במגדשים מכל סוג כדי לייצר הספק אדיר של 225 כ”ס. הודות לשימוש במצמד חזק ורצועת היניע מעובה ומחוזקת, הכוח עובר אל הגלגלים באופן מידי ומייצר תאוצה מדהימה. שלושה מצבי מצערת לבחירה – SPORT, ROCK, RACE יתאימו את אופן קבלת הכוח בהתאם לצורכי הנוהגים ותנאי השטח ויבטיחו זמינות ויעילות מקסימליים.

פולריס RZR PRO R

כדי לנצל את התפוקה העצומה הזו, פולריס תכננו שלדה חדשה לגמרי שבנויה יחד כמקשה אחת עם כלוב התהפכות מובנה, התקינו בה מערך זרועות מעובות מאוד, חיזקו את כל מערכת העברת הכוח והקירור לרצועה, בחרו במתלים חסרי תחרות ויחד הם מעניקים קשיחות מבנית ורף יכולות מהגבוהים ביותר בתעשיה, אשר מאפשרים לנוהגים לקחת את ה-RZR שלהם אל הקצה ובחזרה. מפסק גלגלים ברוחב של 74 אינץ’ מבטיח יציבות מרבית בכל תנאי הנהיגה בולמי MaxLink 29 המבוקרים 200 פעמים בשניה על ידי מערכת ה-DYNAMIX DV החדשנית, יטרפו כל מכשול שיעמוד בפניהם הודות לכיול אוטומטי לשיכוך והכיווץ של הבולמים. כל זאת כמובן תחת ניצוחה של מערכת ה-Ride Command המתקדמת אשר מקנה לנוהגים שליטה מלאה על כל מערכות ה-RZR, מתפוקת המנוע, דרך עבודת המתלים והניווט ואף מערכת השמע האיכותית מבית Rockford Fosgate.

מחירים:

RZR PRO R דו-מושבי, פרימיום: החל מ-237,700 שקל
RZR PRO R דו-מושבי, אולטימייט: החל מ-257,900 שקל
RZR PRO R ארבעה מושבים, פרימיום: החל מ-265,900 שקל
RZR PRO R ארבעה מושבים, אולטימייט: החל מ-276,900 שקל

The post באיחור של שנתיים: דגמי פולריס RZR החדשים בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.