אונייה עם כ-1,500 מדגמי טסלה נכנסה לנמל אשדוד

בתמונה הראשית: האונייה עוגנת בנמל אשדוד ועליה גם דגמי מודל Y. (צילום לא ידוע של מי מתוך קבוצת וואטסאפ).

אונייה ראשונה של טסלה עם דגמי 2022 נכנסה אמש לישראל, וכוללת כ-1,500 מדגמי טסלה שיפרקו בימים הקרובים בנמל ויחלו לעלות לכביש כבר בשבוע הקרוב. האוניה שעונה לשם “224268 HELIOS RAY” יצאה מסין בתחילת החודש לאחר שהועמסו עליה כמות נכבדה של דגמי טסלה חדשים וככל הנראה כוללת לראשונה גם משלוח ראשון של רכב הפנאי טסלה מודל Y, ששיווקו בארץ צפוי להתחיל ככל הנראה בקרוב. האוניה עגנה אגב ברציף מספר 21 שעובר בימים אלו פרויקט שדרוג  בהיקף של למעלה ממיליארד שקל, ולאחר שנמל אשדוד האיץ את סיום עבודות השדרוג בחלקו המזרחי, מתאפשרת כעת פריקת אוניות כחלק מהתמודדות עם העומס בנמל.

טסלה מודל Y תצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים שכוללת כיום בארץ כבר לא מעט דגמים, לרבות יונדאי איוניק 5, סקודה אנייאק, סקייוול ET5 ואאודי Q4, אליה יצטרפו בקרוב גם קיה EV6, ג’נסיס GV60 ודגמים נוספים. מפרט המודל Y הישראלי טרם נחשף וכך גם המחיר, ומעניין יהיה לראות אם טסלה תפתיע עם תג מחיר נמוך מהציפיות כפי שעשתה זאת עם המודל 3 לפני כשנה. אפשרות כזו לדוגמה עשויה להתאפשר אם תגיע לארץ גם רמת גימור Standard Range שאיננה נמכרת בעולם מחוץ לסין וכוללת טווח נסיעה מעט קטן יותר שעשוי בהחלט להתאים לארץ.

טסלה מודל Y

טסלה מודל Y – בקרוב גם על כבישי ישראל

באתר “גלובס” פורסם בתחילת החודש כי האונייה שצפויה להיכנס במהלך החודש, תכיל את המשלוח הגדול עד כה של דגמי טסלה לארץ ותכלול כ-2,000 מכוניות, אך לפי תוכנית העבודה של נמל אשדוד שם נפרקות המכוניות מדובר על כ-1,500 “בלבד”. אז כמה צפויה לעלות המודל Y בארץ? באירופה משווקת המכונית החל מרמת הגימור “Long Range” ושם מחירה גבוה בכ-10% בממוצע מהגרסה המקבילה של המודל 3. מה יהיה מחירה כאן? בקרוב נדע.

  • בעקבות פניות רבות שקיבלנו, חשוב להדגיש שאמנם על האונייה הנוכחית שעגנה באשדוד נצפו גם דגמי מודל Y, אך טרם ידוע אם הם מיועדים לארץ או ממשיכים ליעד אחר, מכיוון שטסלה כידוע לא מספקת פרטים גם לעיתונאים.

The post אונייה עם כ-1,500 מדגמי טסלה נכנסה לנמל אשדוד appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.